تشییع باشکوه کبوتر مدافع حرم در زادگاهش + فیلم

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85075186
تشییع باشکوه کبوتر مدافع حرم در زادگاهش + فیلم

گرگان - ایرنا- مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مقداد مهقانی»، از ساعاتی قبل از مسجد حضرت المهدی (عج) شهر فاضل آباد به سمت گلزار شهدای این شهر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، مهمانان گلستانی و کشوری، جمعی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، مردم استان گلستان از ساعاتی پیش که برای وداع با بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان شهید «مقداد مهقانی» به مسجد حضرت المهدی (عج) آمده‌اند و هنوز چشم انتظار ورود آمبولانس حامل پیکر مطهر این شهید مدافع حرم هستند.

مردم استان گلستان از نخستین ساعات انتشار شهادت شهید مقداد مهقانی و همرزمش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی، به صورت خودجوش اقدام به برگزاری تجمعات و جلسات عزاداری کردند.

پیکر این شهید صبح امروز پنجسنبه و هم‌زمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) از مسجد حضرت المهدی (عج) به سمت گلزار شهدای این شهرستان تشییع و سپس برای خاکسپاری راهی امامزاده الازمن شهرستان علی‌آبادکتول می‌شود.

در آیین تشییع این شهید زنان و مردان شرکت کننده با دود اسپند، حلوا گردانی و با در دست داشتن گل‌های محمدی و پرچم‌های «یا زینب» و چرخاندن آن بر سر تشییع‌کنندگان حق میزبانی خود را در قبال این شهید ادا کردند.

شهید مقداد مهقانی‌جعفرآباد بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است.

این شهید ۳۲ ساله که برای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه حضور داشت شامگاه جمعه ۱۱ فروردین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر مستشاری ایران در سوریه مجروح شد و به دلیل شدت جراحات به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید چهاردهم فروردین در جوار مرقد مطهر حضرت رقیه (س) و پس از آن حضرت زینب (س) تشییع و غروب آن روز از سوریه وارد تهران و آئین وداع با پیکر شهیدان مهقانی و حیدری در معراج مسجد ارک تهران برگزار شد.

آئین تشییع شهدا و بدرقه آنها در روز پانزدهم فروردین ماه از میدان آئینی امام حسین (ع) تهران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

همچنین مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید مهقانی‌جعفرآباد شامگاه روز سه شنبه در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان و مراسم تشییع این پیکر مطهر در مرکز استان گلستان هم روز چهارشنبه با حضور اقشار مردم برگزار شد و پس از مراسم استقبال و وداع دانشگاهیان در ظهر روز گذشته با شهید مدافع حرم، شهید مقداد مهقانی با حضور پرشور دانشگاهیان استان و نیز جمعی از مسوولین، کارکنان و دانشجویان در محوطه گلزار شهید گمنام مجموعه آموزش عالی فلسفی برگزار شد و پس از تشییع و وداع باشکوه در این دانشگاه برای خاکسپاری پیکر مطهرش به شهر فاضل آباد بدرقه شد.
از شهید مقداد مهقانی‌جعفرآباد یک‌ فرزند پسر ۲ ساله به نام کمیل به یادگار مانده است.

غلامعلی تولی، ‌ سیداحسان حاجی‌حتم‌لو، قاسم غریب، سیدمحمدحسین میردوستی، اسماعیل زاهدپور، قاسم تیموری، علیرضا صفرپورجاجرمی، افشین زورقی‌بحری، صادق شیبک، قربان نجفی، جواد سنجه‌ولی، یدالله ترمیمی، مهدی شکوری، محمدرضا شیبانی‌مجد، احمد غلامی، مصطفی خوش‌محمدی، حجت‌الله نوچمنی و سید رضا حسینی از دیگر شهدای مدافع حرم استان گلستان هستند که در دفاع از آستان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جبهه‌های مقاومت و نبرد با نیروهای تکفیری و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و همچنین هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه گلستان در خاک استان حضور دارند و ۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند.
گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha