۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85075303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۶۱۴ کارگر لرستانی در مشاغل سخت بازنشسته شدند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۶۱۴ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور استان سال گذشته بازنشسته شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، علی جهانی افزود: در صورتی که کارگران یک واحد اقتصادی در حین اشتغال تنشی بسیار بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی جسمی و روانی تحمل کنند مشمول بازنشستگی پیش از موعد می شوند.

وی اظهار داشت: این کارهای سخت به طور معمول شامل واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی است و باعث ایجاد بیماری و عوارض ناشی از آن‌ها می‌شود بنابراین طبق قانون این کارگران شرایط بازنشستگی پیش‌ از موعد را دارند و باید درخواست آنها در کمیته‌های سخت و زیان‌آور مطرح و بررسی شود.

جهانی با اشاره به تشکیل ۶۶ کمیته بدوی و ۱۰ کمیته تجدید نظر در این خصوص گفت: سال گذشته ۲ هزار ۱۰۰ پرونده درخواست بازنشستگی پیش از موعد در کمیته بدوی بررسی این مشاغل رسیدگی شده است.

وی افزود: بر اساس قانون بازنشستگی پیش از موعد، بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول قانون کار در صورتی که حداقل ۵۵ سال تمام داشته و سابقه پرداخت حداقل ۲۰ سال حق بیمه داشته باشند می توانند با اطلاع کارفرمای خود درخواست بازنشستگی را به سامانه مشاغل سخت به نشانی http//: sakht.mcls.gov.ir ارائه نموده تا در کمیته بدوی مطرح شود.

وی به افزایش بازرسی ها ، آموزش ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان و رفع خطرات محیط کار تاکید کرد و ادامه داد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه ها توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha