۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85075324
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۵ درصد اختلافات کارگری در خراسان شمالی منجر به سازش شد

بجنورد- ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال ۲۵ درصد از اختلافات کارگری و کارفرمایی در هیات‌های حل اختلاف این اداره‌کل منجر به سازش شد.

قربان نباتیان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال ۲ هزار و ۲۳۶ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شد که ۲ هزار و ۱۲۷ مورد منجر به صدور رای شد.

به گفته وی؛ بیشترین علت اختلاف کارگری در استان مربوط پرداخت نشدن حقوق و مزایا است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سال گذشته مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در مراجع حل اختلاف از ۲۹ روز به ۲۶ روز کاهش یافت و رتبه دوم کشوری در زمینه کاهش مدت زمان رسیدگی به این پرونده از آن خراسان شمالی شد.

وی یادآور شد: حدود ۸۵ هزار نفر کارگر در این استان از مزایای بیمه برخوردار هستند.

به استناد قانون کار هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای قانون کار و سایر مقررات کار در صورت عدم سازش از طریق هیات های تشخیص و حل اختلاف مستقر در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی حل و فصل می شود.

پلمب ۲۵ کارگاه ساختمانی متخلف

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در ادامه گفت: سال گذشته یکهزار و ۱۳۴ مورد بازدید از کارگاه های ساختمانی استان انجام و منجر به پلمب ۲۵ کارگاه شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بخش بسیار زیادی از حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می‌افتد و این تعداد از کارگاه های پلمب شده نیز به علت بی توجهی به رفع نواقص تعطیل شدند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: بیشترین حادثه ها در کارگاه های ساختمانی مربوط به سقوط از ارتفاع است که به علت رعایت نشدن موارد ایمنی در این کارگاه ها رخ می دهد.

وی تصریح کرد: قربانیان حادثه های سقوط از ارتفاع، کارگران ساختمانی شامل آرماتور بندها، نما کاران و داربست بندان هستند که در ارتفاع فعالیت دارند و در این باره برای جلوگیری از وقوع این حوادث نیاز است تا شهرداری ها و مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجریان ذیصلاح نسبت به تشدید بازرسی ها اقدام کنند.

نباتیان گفت: برق گرفتگی، سقوط اشیا و یا برخورد با اشیا و درگیری با ماشین آلات از دیگر عوامل وقوع حادثه ناشی از کار در کارگاه های استان گزارش شده است.

بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر در این استان از مزایای بیمه برخوردار هستند و بیشترین حوادث کار در این استان مربوط به حوزه ساختمان است.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha