طرح‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی رصد می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: گروه کاری ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تشکیل می‌شود تا پس از رصد طرح‌های سرمایه‌گذاری درباره آنها تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز پنجشنبه در اولین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در سال جدید افزود: لازم است گروه کاری به منظور پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری تشکیل شود تا روند اجرای این گونه طرح‌ها در چند سال گذشته بررسی شود.

وی گفت: کارگروه‌ اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری از جمله جلساتی است که ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار می‌شود و در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری و مرز در راستای ارائه پیشنهادات، برنامه‌های حمایتی و کارهای توسعه‌ای اختیارات بسیار خوبی دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این کارگروه قابلیت توزیع اعتبارات و هدایت جریان نقدینگی تسهیلات بانکی برای اولویت‌های استان در زمینه اقتصاد، سرمایه‌گذاری و اشتغال را داریم.

وی افزود: ۲ نفر از سازمان‌های مردم‌نهاد به عضو ناظر در این جلسه معرفی شوند تا عملکرد دستگاه‌های استان را در سه بخش اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری رصد کنند.

اشرفی از واگذاری نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی برتر خبر داد و گفت: نشان ملی اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی که در شرایط تحریم، برنامه و فعالیت خود را براساس سنجه‌های تعریف شده به خوبی انجام دهند، اعطا می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی و تاکید بر اولویت‌بندی آنها ادامه داد: کشاورزی، معدن، گردشگری و صنایع دستی از جمله پیشنهادات اعضای کارگروه به عنوان پیشران‌ها و زنجیره‌های تولید استان است همچنین حوزه‌های آی تی و مرز درون این سه اولویت قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: این اولویت‌ها از لحاظ اجتماع‌محوری خیلی مهم است و هدایت نقدینگی استان در زمینه سرمایه‌گذاری را براساس این اولویت‌ها خواهیم داشت تا در اقتصاد و اشتغال مردم هم تاثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha