۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85075546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغال بهترین برنامه برای اصلاح زندانیان  است

کرج - ایرنا - رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی، تربیتی کشور با اعلام اینکه در سال گذشته توفیقات خوبی در زمینه اصلاح زندانیان به دست آوردیم گفت: بهترین برنامه برای اصلاح زندانیان اشتغال است و اولویت این سازمان نیز همین است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، غلامعلی محمدی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان فردیس در نشستی با مسوولان قضایی این شهرستان افزود: شعار امسال مهار تورم و رشد تولید است که رشد تولید را هم در زندان ها در اولویت خود قرار داده ایم.

وی بیان کرد: افرادی که خلاف آب حرکت می کنند و متخلف هستند اینها را در محلی به نام زندان برای حفظ امنیت جامعه نگهداری می کنند، بنابراین مسوولیت ما بازاجتماعی کردن این متخلفان است.

محمدی گفت: این نگهداری به منزله انبارداری نیست چرا که ما در انبارمان انسان نگه نمی داریم و تلاش ما این است که زندانیان را در مسیر اصلاحی و تربیتی قرار دهیم.
وی یادآور شد: زندانی ها ۲ دسته هستند یک دسته واقعا زمینه تربیتی دارند و در اقدامات فرهنگی آموزشی قرار می گیرند اما دسته دیگر خلاف این امر هستند .
رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی، تربیتی کشور گفت: دسته دوم کسانی هستند که بنیانشان کج است و نسبت به این دسته نیز رفتار ما انسانی، اسلامی است اما نگاه ما نسبت به این دسته متفاوت است چرا که دسته ی دوم تعدادشان کمتر از دسته ی اول است که تمام تلاشمان بر این است که آنها نیز متحول شوند.

رییس دادگستری شهرستان فردیس نیز گفت: نزدیک ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در مساحتی کمتر از ۷۵ کیلومتر مربع ، معادل یک و نیم درصد مساحت البرز و یک چهارم جمعیت استان در این شهرستان مستقر است .

یوسف رزقی افزود: در مجموع پرونده های وارده شهرستان فردیس ۹۵ هزار و ۱۴۴ فقره بوده که خروجی ۹۶ هزار و ۷۲۶ فقره برآورد شده است .
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی کشور در آغاز ورود به شهرستان فردیس و پس از تجدید میثاق با شهدای آرمیده در گلزار شهدا، در منزل خانواده شهید غفاری حضور یافت.

بازدید از زندان های فردیس ، کرج قزلحصار و افتتاح کمپ ماده ۱۶ فردیس ازدیگر برنامه های کاری رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی ، امنیتی کشور در شهرستان فردیس بود .

کمپ ماده ۱۶ در فردیس افتتاح شد
همچنین در جریان سفر استانی رییس قوه قضاییه اولین کمپ ماده ۱۶ فردیس افتتاح شد.
این اولین کمپ ماده ۱۶ در شهرستان فردیس است که با ظرفیت نگهداری برای ۲۰۰ تن در چهار سالن مجزا  با حضور غلامعلی محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha