۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85075558
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

بیشتر موارد حیوان گزیدگی در اصفهان مربوط به سگ‌هاست

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبر: 85075558
بیشتر موارد حیوان گزیدگی در اصفهان مربوط به سگ‌هاست

اصفهان - ایرنا - مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیشتر موارد حیوان گزیدگی در این استان مربوط به سگ‌های صاحب‌دار یا بدون صاحب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا فدایی، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مرکز بهداشت اصفهان افزود: طبق قانون، کنترل و جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب بر عهده شهرداری‌هاست و افرادی که صاحب حیواناتی مانند سگ هستند باید به انجام مراقبت‌های دامپزشکی از حیوانات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه واکسن "هاری" در سه نوبت به افراد دچار حیوان گزیدگی تزریق می‌شود، تاکید کرد: هر فردی که دچار حیوان گزیدگی شده باشد باید در اسرع وقت به مراکز درمان هاری مراجعه کند زیرا در صورت هار بودن حیوان، انسان نیز هار می‌شود و حتما فوت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد موارد حیوان گزیدگی در استان رو به افزایش است، اظهار داشت: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین امسال یکهزار و ۳۳ مورد حیوان گزیدگی در استان گزارش شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، این رقم ۹۵۰ مورد بود.

فدایی اضافه کرد: در این مدت ۲ هزار و ۴۵۹ دُز واکسن هاری در استان تزریق شد که این رقم در مدت مشابه پارسال یکهزار و ۳۸۰ دُز بود.

وی همچنین با اشاره به یک مورد طغیان شناسایی شده تصریح کرد: هرگاه دو یا چند نفر از یک منبع غذایی مشترک مصرف کرده باشند و دچار علائم مسمومیت شوند، در بخش بهداشت به آن طغیان گفته می‌شود که در نوروز امسال یک خانواده پنج نفره بدلیل خوردن ساندویچ دچار مسمومیت شدند که منابع غذایی ناسالم نیز توسط کارشناسان بهداشت توقیف شد.

فدایی گفت: از سه هزار و ۵۴۳ نمونه آزمایش کرونا در استان در تعطیلات نوروز امسال ۳۸ درصد مثبت بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha