تالاخادزه دوم در راه است

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85075562
تالاخادزه دوم در راه است

تهران- ایرنا- نوجوان گرجستانی در مسابقات قهرمانی جهان آلبانی نشان داد که می‌تواند در آینده به جانشینی برای لاشا تالاخادزه افسانه‌ای تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان با کسب سه مدال طلای «ایراکلی وکوآ» از گرجستان به پایان رسید. این وزنه‌بردا گرجستانی با مهار ۱۴۱ کیلوگرم در یکضرب، ۱۷۹ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۳۲۰ کیلوگرم به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان پایان داد.

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در گزارشی با تیتر «در رکاب لاشا» به قدرتنمایی نوجوان گرجستانی در رقابت‌های آلبانی اشاره کرد و نوشت: ایراکلی وکوآ در دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم نشان داد که آینده خوبی دارد و در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان بهتر از سایر رقیبان عمل کرد.

وکوآ از خانواده ورزشی است و برادر او نیز در سال ۲۰۲۱ توانسته بود عنوان قهرمانی دسته ۹۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جوانان اروپا را از آن خود کند.

تالاخادزه دوم در راه است

سایت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به نقل از این نوجوان گرجستانی نوشت: نتایجی که من در اینجا به دست آوردم انگیزه بزرگی برای عملکرد بهتر در رویدادهای بعدی است. الگویم تالاخادزه است و بهترین وزنه‌بردار در سطح جهان به شمار می‌رود.

سایت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در حالی از یک نابغه جدید در وزنه‌برداری رونمایی کرد که سال گذشته طاها نعمتی نوجوان ایرانی موفق شد رکوردهایی بسیار بهتر از ایراکلی وکوآ در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ثبت کرده بود.

تعمتی در آن مسابقات با مهار ۱۵۰ کیلوگرم در یکضرب، ۱۹۰ کیلوگرم در دوضرب و ثبت مجموع ۳۴۰ کیلوگرم به عنوان قهرمانی قاره کهن رسید.

تیم نوجوانان ایران با تصمیم فدراسیون از حضور در مسابقات قهرمانی نوجوان جهان در آلبانی انصراف داد.

تالاخادزه دوم در راه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha