۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85075601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت خدمات رسانی قضایی به مردم افزایش یافته است

کرج - ایرنا - رییس مرکز آمار و فناوری قوه ‌قضاییه گفت: بهره گیری دستگاه قضایی از فناوری‌های نوین و اطلاعات باعث شده است که سرعت خدمت رسانی به مردم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد کاظمی فرد روز پنجشنبه در دیدار با مدیران و کارکنان معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری البرز افزود: سند تحول قضایی به عنوان یکی از مهمترین سندهای کشور نقش مهمی در حل چالش‌های قوه قضاییه دارد و بیش از ۶۰ درصد این سند بر پایه فناورانه است.

وی با تاکید براینکه بهره گیری از فناوری‌های نوین باعث سرعت دهی در امور و فرآیندها شده است گفت: در گذشته بسیاری از فرایندها به صورت دستی و سنتی صورت می‌گرفت و این موضوع همراه با چالش‌هایی بود.

کاظمی فرد گفت: براین اساس برخی فرایندها زمان‌های زیادی می‌برد، اما امروز فناوری به حل این چالش آمده است و امروز شاهد استعلام‌های برخط و آنلاین هستیم که نقش مهمی در سرعت دهی به امور دارند.

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از تحولات با بهره گیری از فناوری صورت گرفته و فرآیندهای رسیدگی با بهره گیری از فناوری اطلاعات دگرگون شده که این موضوع در کاهش اطاله دادرسی نقش داشته است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: فناوری اطلاعات به عنوان یک پیشران نه یک ابزار در سند تحول قضایی در نظر گرفته شده است ، یعنی اگر از فناوری استفاده نشود نمی‌توانیم منشا تحول باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha