۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبر: 85075657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین شرط تاثیرگذاری مبلغان چیست؟

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبر: 85075657
مهمترین شرط تاثیرگذاری مبلغان چیست؟

تهران- ایرنا- رئیس جامعه مبلغین معتقد است مهمترین شرط تاثیرگذاری سخنرانان این است که خود به آنچه می‌گویند عامل باشند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جامعه مبلغین؛ حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های نیمه دوم ماه مبارک رمضان جامعه مبلغین گفت: باید سرعت‌مان را بیشتر و در راستای آگاهی جامعه حرکت کنیم، زمان را بشناسیم و اطلاعات‌ خود از اطراف‌مان را به روز کنیم تا بتوانیم در جریان تبلیغ اثرگذار باشیم.

ادیب یزدی افزود: باید شرایط تاثیرگذاری را در خودمان فراهم کنیم و اولین گام تاثیرگذاری کلام در جان مخاطب، این است که خود انسان به آن چه می‌گوید عامل باشد و گمان نمی‌کنم شرط مهمتری از این وجود داشته باشد.

وی با اشاره به خطبه ۱۷۵ نهج‌البلاغه که امیرمومنان فرمود به خدا قسم هرگز شما را برای طاعتی از طاعات الهی ترغیب نکردم مگر اینکه از همه شما سبقت گرفتم در عمل به آن، عامل به کلام و سخن بودن را اصلی‌ترین شرط تاثیرگذاری خطابه و منبر عنوان کرد.

آیت الله محسن قمی عضو مجمع خبرگان رهبری نیز در سخنانی، شرط اولیه تبلیغ را شناسایی مخاطب توسط مبلغین دانست و گفت: گاهی باید خود را به جای مخاطب قرار دهیم و مشکلات و معضلات او را درک کنیم تا در مسیر تبلیغ صحیح قرار بگیریم و ما باید در متن جامعه همراه مردم باشیم.

وی بر اهمیت آگاهی و شناخت مبلغ از منطقه جغرافیایی که در آن فعال است، تاکید کرد و افزود: برای مثال مبلغان تهران باید بدانند که این شهر، اساساً بر پایه علاقه به اهل بیت بنا شده و وجود بقاع متبرکه امامزادگان از گذشته تاکنون، خود نشان از ارادت تهرانی‌ها به اهل بیت دارد.

وی وجود علمای بزرگ، مدارس عالی و حوزه‌های پر رونق در تاریخ تهران را مبین این حقیقت دانست و تصریح کرد: هویت دینی تهران در طول تاریخ در مسائل اجتماعی فعال و اثر گذار بوده است به طوری که در انقلاب اسلامی حضور تعداد پرشمار خانواده‌های شهدا، هیئت‌ها و جلسات مذهبی و کانون‌های قرآنی شهر تهران نشان از باطن مذهبی این شهر دارد.

آیت‌الله قمی با اشاره به اینکه ادعیه ماه مبارک رمضان نگاهی جهانی به ما می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان مبلغ به این مهم توجه کنیم که نه تنها از منطقه جغرافیایی خود اطلاعات کافی و به روز داشته باشیم، بلکه باید فراتر از آن مناطق دیگر و جوامع دیگر را بشناسیم تا در امر تبلیغ موفق عمل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha