۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۴۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85075754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار البرز: مردم استان تقاضای تسریع در انتقال زندان رجایی شهر را دارند

کرج- ایرنا- استاندار البرز تسریع در انتقال زندان ملی رجایی شهر این استان را بعنوان یک مطالبه جدی مردمی از رییس قوه قضاییه درخواست کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان البرز افزود: وجود ۱۲ شهرک صنعتی با حدود سه هزار و ۷۰۰ واحد فعال و با اشتغال بیش از۱۶۷ هزار نفر با حدود ۶۰۰ هکتار گلخانه در حوزه کشاورزی و آبخیزداری، قرارگیری در محور کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق و محل اتصال ۱۵ استان، بعنوان پرتردد ترین اتوبان در کشور و با دارا بودن ۱۵۰ برند ملی و بین المللی بعنوان قطب تولید محصولات دارویی بیو تکنولوژی، تولید کننده با کیفیت ترین آرد با تکنولوژی روز، قطب صنایع قطعات خودرو، قطب صنایع آرایشی و بهداشتی، قطب تولید سموم و کود کشاورزی در این استان بشمار می رود.

وی بیان کرد: استان البرز دارای ۱۲ مجتمع دانشگاهی و تحقیقاتی و قریب به ۱۰۰ هزار نفر دانشجو بوده و بعنوان قطب علمی و صنعتی دارای جایگاه ویژه ای در کشور است.

استاندار البرز گفت: در استان ۳۸۱ شرکت دانش بنیان فعال و حدود ۴۰۰ محصول تولید می شود که در فروش محصولات (داخلی و خارجی) در بین ۵۱ پارک علم و فناوری کشور رتبه برتر را کسب کرده ایم.

عبداللهی افزود: این استان طی سه سال گذشته با همکاری همه دستگاه های همکار و بانک های استان رتبه نخست در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور را به خود اختصاص داده و در عملکرد و تعداد جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کشفیات قاچاق کالا رتبه برتر کشور را به دست آورده است.

استاندار البرز گفت: به رغم تمام ظرفیت های مورد اشاره، استان البرز از آسیب ها و کمبود های بسیاری رنج می برد و این موضوع می طلبد که مدیران عرصه ملی رویکرد ویژه ای را برای حل مسائل و مشکلات استان بعمل آورند.

وی افزود: از جمله این آسیب ها موضوع حضور بی رویه اتباع خارجی اعم از مجاز و غیر مجاز، استقرار چهار زندان حساس و مهم و به تبع آن حضور خانواده زندانیان در اطراف زندانها و تشکیل سکونت گاههای غیر رسمی و حاشیه نشینی است که موجب ایجاد مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در این مناطق شده است.

عبداللهی بیان کرد: همچنین آمار بالای مهاجر پذیری استان (رتبه دوم کشور بعد از تهران) به مسائل و مشکلات استان افزوده و مجموع موارد فوق موجب شده ۱۵ درصد آسیب های اجتماعی کشور در استان البرز باشد.

استاندار البرز گفت: از سویی زیرساخت های استان اعم از آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی جزو پایین ترین سرانه های کشور است.

وی ادامه داد: بنابراین از زمان تشکیل دولت سیزدهم مجموعه مدیریتی منصوب دولت با رویکرد مدیریت جهادی و انقلابی درصدد رفع مشکلات و معضلات استان علی الخصوص در حوزه های اجتماعی و زیرساختی و عمرانی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته در حوزه اجتماعی و با راه اندازی قرارگاه اجتماعی با ۳۳۷ مصوبه و با هدف قرار دادن ۶۶ محله آسیب دیده، بعنوان قرارگاه نمونه کشور، موفق به ارتقاء جایگاه استان در خصوص رفع معضلات اجتماعی، راه اندازی ۶ مرکز ماده ۱۶ نگهداری معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۱ شده است.

عبداللهی گفت: در حوزه امنیتی، انتظامی با برگزاری ۶۰ جلسه شورای تامین با ۹۸۸ مصوبه که ۹۷ درصد مصوبات اجرایی شده و با همدلی، وفاق و تعامل اعضای شورای تامین در پیگیری مسائل و مشکلات حوزه امنیت در خصوص برقراری نظم و امنیت عمومی به فضل الهی موفق به کاهش ۶ درصدی جرائم استان، علیرغم افزایش جرائم کشوری شده ایم و تمام مساعی خود را در سالجاری بکار می گیریم تا بحول قوه الهی و توسعه زیر ساختها و انجام کار شبانه روزی و جهادی جرایم را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

استاندار البرز گفت: حوزه عملکرد توسعه زیرساخت های عمرانی استان، در هفته دولت ۱۴۰۱ در استان البرز ۲۳۸ پروژه دولتی و خصوصی با اعتباری حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را داشتیم.

وی افزود: در ایام دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ در استان البرز ۴۰۴ طرح با اعتباری بیش از ۶ هزار و ۲ میلیارد تومان و اشتغال برای حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت و در این ایام افتتاح شد.

کمبود سرانه اموزشی در البرز

عبداللهی گفت: در اولین گام با توجه به جمعیت ۵۲۰ هزار نفری دانش آموزان استان البرز و کمبود شدید سرانه های آموزشی با ایجاد نهضت مدرسه سازی اقدامات موثری در سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفت.

وی افزود: پیرو مصوبه سفر ریاست محترم جمهور مبنی بر تعهد احداث ۲۰۰ مدرسه تا پایان سال ۱۴۰۳ در استان تاکنون ۶۰ مدرسه افتتاح و ۴۰ مدرسه در حال ساخت است. همچنین با پیگیری های صورت گرفته ۱۰۰ تفاهم نامه با خیرین، برای ساخت مدرسه (۱۰۰ در صد) خیر ساز و مشارکتی منعقد شده است.

استاندار البرز گفت: در طی ۱۵ ماه گذشته طرح های شاخصی همچون ۶ کیلومتر خط ۲ مترو بعداز گذشت ۱۲ سال، ۴۱۶۰ واحد مسکن مهر، ۲ بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی فردیس(دولتی و خصوصی)، پروژه دانشکده دانشگاه علوم پزشکی بعنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی خاورمیانه، راه اندازی پنج پایگاه اورژانس، احداث کنار گذر کلاک به بهره برداری رسید.

عبداللهی افزود: از مساعدت و همکاری تمامی مدیران استان در ۱۵ ماه گذشته که توانستند البرز را بعنوان استان نمونه در عرصه خدمت رسانی معرفی و موجبات ارتقای سرمایه اجتماعی در استان را فراهم کنند تشکر می شود.

وی در ادامه با اشاره به مطالبات و درخواست های استان و مردم، گفت: سرعت بخشیدن به اجرای قانون انتقال زندان ها در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، برنامه ریزی برای کاهش تعداد زندانیان و رساندن تعداد آنها به استانداردهای موجود در قالب یک برنامه مشخص و جلوگیری از اجرای احکام سنگین و تقاضای ابلاغ، تدبیر و دستور مبنی بر اجرای احکام در حوزه قضایی مربوطه از جمله درخواست ها محسوب می‌شود.

وی افزود: پیش بینی بودجه لازم و تأمین اعتبارات مورد نیاز جابجایی زندان ها در برنامه هفتم توسعه کشور، برای جلوگیری از یکسری مشکلات ایجاد شده در سطح استان چنانچه مقدرو باشد مدیریت زندانهای داخل استان به استان البرز محول شود.

استاندار البرز گفت: در راستای تحقق شعار و فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری در سال جاری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، تعداد پنج واحد تولیدی از واحدهای صنعتی استان نیازمند حمایت ویژه قضایی هستند.

وی افزود: یکی از مطالبات شهروندان در ملاقات های عمومی ابطال مصوبه ممنوعیت صدور پروانه در املاک فاقد اسناد رسمی مستند هیات عمومی دیوان عدالت اداری است که با توجه به رای صاده از دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم صدور پروانه ساختمانی در املاک و اراضی فاقد اسناد رسمی (املاک قولنامه ای) در روستاها و شهر ها که متقاضیان را با مشکلاتی مواجه کرده است و امر ساخت و ساز غیرمجاز را به دنبال دارد برای رفع مشکلات پیشنهاد می شود.

عبداللهی گفت: در راستای توسعه و ترویج بخش کشاورزی و اشتغال و رونق اقتصادی استان پیشنهاد می شود موضوع صدور مجوز های واحد های تولیدی بخش کشاورزی و صنعتی از رای دیوان در خصوص اراضی قولنامه ای استثناء شود.

وی افزود: با رای اخیر دیوان عدالت اداری تمامی اختیارات کمیسیون های نظارت استان و شهرستان ها در کشور و ازجمله استان البرز در راستای تذکر، توبیخ و یا عزل واحد های صنفی متخلف لغو شده است و تنها با دستور مقام قضائی در خصوص اصناف این امکان وجود دارد لذا پیشنهاد می شود.

عبداللهی گفت: تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان، در خصوص نحوه تمدید گذرنامه های طرح خانواری، قریب به ۸۰۰ جلد گذرنامه اتباع خارجی افغانستانی جامانده از طرح تمدید به دلیل عدم اختصاص شعب قضایی منجر به محرومیت فرزندان آنها از ادامه تحصیل یا عدم برخورداری از خدمات بانکی و بیمه ای کل خانوار شده است. تقاضای رفع مشکل دارد.

وی افزود: درخصوص اعطای مجوز اقامت ویژه و تسهیلات به فعالان موثر اقتصادی تبعه خارجی مقیم کشور، مشکلاتی نظیر عدم برخورداری از کد ثنا، عدم ثبت اسناد رسمی مالکیت اموال غیرمنقول به نام خود و محدودیت در ثبت اسناد رسمی مالکیت اموال منقول به نام خود مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha