۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85075774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زاخارووا: آمریکا به هدایت عملیات‌ نظامی اوکراین اعتراف کرد

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که واشنگتن به هدایت عملیات‌ نظامی اوکراین اعتراف کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، زاخارووا پنجشنبه شب در پیامی در تلگرام نوشت: جان کربی تاکید کرد که آمریکا اقدامات رژیم کی‌یف را هماهنگ و کنترل کرده و عملیات‌های رزمی اوکراین را هدایت می‌کند.

اشاره زاخارووا به اظهارات جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا بود که اخیرا گفت واشنگتن از کی‌یف حمایت اطلاعاتی می‌کند تا اوکراین بتواند از خودش دفاع کرده و عملیات‌هایش را هدایت کند.

زاخارووا پنجشنبه در اظهاراتی دیگر ناتو را «ناسازگار» با امنیت بین‌المللی خواند و گفت: هر کاری انجام می‌شود تا دنیا خطرناک‌تر شده و از ایجاد مراکز دیگر قدرت که هژمونی غرب را تضعیف می‌کند، جلوگیری شود.

وی افزود: با اطمینان می‌توان گفت که امنیت و ناتو ناسازگار هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه ناتو «چیزی برای بالیدن به آن ندارد» اظهار کرد: متحدان ناتو در جنگ هستند و کشورها را به خرابه تبدیل کرده و مرتکب جرایم جنگی و کشتار غیرنظامیان شده و زیرساخت‌های غیرنظامی را تخریب می‌کنند.

زاخارووا تاکید کرد که ناتو مدعی است که یک ائتلاف دفاعی است اما تاریخ این پیمان نشان می‌دهد که در حال گسترش به سمت روسیه است تا «تمام سیستم امنیتی اروپا را سلب کرده» و تهدیداتی علیه امنیت روسیه ایجاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha