۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۴۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85075833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۱۰ هزار نیروی اوکراینی در انگلیس آموزش دیدند

۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۴۰
کد خبر: 85075833
بیش از ۱۰ هزار نیروی اوکراینی در انگلیس آموزش دیدند

تهران- ایرنا- وزارت دفاع انگلیس گفت که در چارچوب عملیات موسوم به «اینترفلکس» تاکنون بیش از ۱۰ هزار سرباز اوکراینی در خاک بریتانیا آموزش دیده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت انگلیس پنجشنبه در توئیتی اعلام کرد: عملیات اینترفلکس برای آموزش پرسنل نیروهای مسلح ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

این وزارتخانه افزود: حمایت انگلیس از اوکراین به قوت خود ادامه خواهد یافت و ما قصد داریم در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ هزار نیرو را آموزش بدهیم.

عملیات چندملیتی اینترفلکس که از ژوئیه ۲۰۲۲ و تحت هدایت انگلیس آغاز شد، اقدامی برای آموزش و حمایت نیروهای اوکراینی در برابر روسیه است.

استرالیا، کانادا، دانمارک، استونی، فنلاند، آلمان، لتونی، لیتوانی، نروژ، هلند، نیوزیلند و سوئد از کشورهای شرکت‌کننده در این عملیات هستند.

عملیات اینترفلکس در حالی انجام می‌شود که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که بخشی از مهمات تانک‌های چلنجر ۲ که قرار است لندن به اوکراین بفرستد حاوی اورانیوم ضعیف‌شده است.

به گفته معاون وزیر دفاع انگلیس، اورانیوم ضعیف‌شده می‌تواند با سهولت بیشتری به تانک‌ها و خودروهای زرهی نفوذ کند.

این درحالی است که غبار ناشی از شلیک این تسلیحات می‌تواند تاثیرات مخربی بر سلامت انسان‌ها خصوصا بر ریه‌ها و ارگان‌های حیاتی داشته باشد. بر همین اساس رئیس جمهوری روسیه ضمن محکوم کردن طرح انگلیس هشدار داده که به اقدام تحریک‌آمیز لندن پاسخ متناسب خواهد داد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha