۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۴:۵۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85075872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانجیگران صلح بین فلسطین و اسرائیل: حملات تل آویو به غزه گسترده نخواهد بود

تهران-ایرنا- برخی منابع فلسطینی به نقل از میانجی گران صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی فاش کردند که حملات تل آویو به نوار غزه گسترده نخواهد بود.

به گزراش ایرنا، این منابع که به نامشان اشاره نشده به الجزیره اعلام کردند که حملات و بمباران رژیم صهیونیستی پاسخ به حملات راکتی دو روز پیش مقاومت به اراضی اشغالی است.

این طرف های میانجی به گروه‌های فلسطینی گفته‌اند که بمباران کنونی نوار غزه گسترده نخواهد بود.

نظامیان صهیونیست در روزهای گذشته به معتکفان داخل مصلی القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین طی سه‌شنبه شب و صبح چهارشنبه و روز پنجشنبه در چندین نوبت شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند و به دنبال آن آژیر خطر به صدا درآمد.

به دنبال این حملات، پنجشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله هوایی گسترده به نوار غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با توجیه حملات وحشیانه خود به نوار غزه، حماس را علت این حملات دانست.

صهیونیست ها اعلام کردند: حملاتی به تونل‌ها و سایت‌های اسلحه سازی حماس در نوار غزه انجام دادیم.

ارتش صهیونیستی ادعا کرد: حمله به غزه در پاسخ به آن صورت گرفت که حماس در روزهای اخیر مسائل امنیتی را زیرپا گذاشت.

صهیونیست ها با فرار از تحمل مسؤولیت این جنایت، ادعا کردند: حماس مسؤول حوادث جاری است و این گروه بهای گزافی را خواهد پرداخت.

در همین حال، جنبش حماس نیز رژیم صهیونیستی را مسؤول تعدی به قدس و غزه دانست و برای مقابله بدون قید و شرط با رژیم صهیونیستی از گروه‌های فلسطینی خواست که با یکدیگر متحد باشند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای مسؤولیت کامل جنایات علیه قدس و غزه را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و ملت و مقاومت فلسطین را به وحدت و یکپارچگی برای مقابله همه جانبه با اشغالگران اسرائیلی به منظور دفاع از قدس و مسجد الاقصی فراخواند.

این جنبش تاکید کرد که حمله جنایتکارانه به غزه و ادامه تجاوزات علیه قدس و مسجد الاقصی هرگز امنیت و پیروزی را برای رژیم اشغالگر به ارمغان نمی‌آورد و هیچ حقی برای صهیونیست‌ها در سرزمین، مقدسات ما و مسجد الاقصی ایجاد نمی‌کند.

ساعاتی پیش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بصورت گسترده نوار غزه به ویژه جنوب آن را به بهانه شلیک موشک از خاک لبنان که مسؤولیت آن را متوجه حماس کردند، این باریکه را بمباران کردند.

به دنبال بمباران نوار غزه، گروه‌های فلسطینی نیز دست بسته نبوده و ضمن مقابله پدافنی با جنگنده‌های اسرائیلی، شهرکهای اطراف نوار غزه را هدف راکت قرار دادند.

درپی حمله راکتی مقاومت، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر، نیروهای مقاومت فلسطین شهرکنشین اشکول در مجاورت غزه را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha