۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85075958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان از بازداشت بنیانگذار عناصر تجزیه طلب در ایالت بلوچستان خبر داد

تهران- ایرنا- ارتش پاکستان اعلام کرد که یکی از عوامل حملات تروریستی در ایالت بلوچستان و بنیانگذار گروه تجزیه طلب« ارتش ملی بلوچ»، طی عملیات موفق اطلاعاتی نیروهای این کشور بازداشت شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ارتش این کشور بازداشت بنیانگذار گروه تروریستی و تجزیه طلب «ارتش ملی بلوچ» را حاصل یک برنامه ریزی دقیق و عملیات ابتکاری علیه دشمنان صلح در ایالت بلوچستان عنوان کرد.

ارتش پاکستان به محل دستگیری «گلزار امام» معروف به «شَمبه» اشاره‌ای نکرد، اما گفت: عملیات اطلاعاتی برای بازداشت وی در نقاط مختلف جغرافیایی صورت گرفت و موفقیت در دستگیری این تروریست ضربه سنگینی به گروه‌های تجزیه طلب است که درصدد تخریب صلح و ثبات در ایالت بلوچستان هستند.

در بیانیه‌ روابط عمومی ارتش پاکستان در این خصوص آمده است: گلزار که بنیانگذار گروه تجزیه طلب ارتش ملی بلوچ است، در سال ۲۰۱۸ با دو گروه تروریستی دیگر به نام‌های ارتش جمهوری خواه بلوچ (BRAS) و ارتش متحد بلوچ (UBA) اتحاد کرد و در طراحی و اجرای ده‌ها فقره حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی در ایالت بلوچستان و غیرنظامیان دست دارد.

طی بیش از دو دهه گذشته، نبود امنیت در ایالت بلوچستان، درگیری های بی وقفه و فعالیت تروریست ها و در اکثر مواقع گروه های تجزیه طلب بلوچ با نیروهای امنیتی و همزمان اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی این منطقه، همواره در صدر اخبار داخلی و حتی خارجی پاکستان قرار گرفته است.

گروه های مخالف به اصطلاح بلوچی که در بسیاری از مناطق ایالت بلوچستان پاکستان مخالف حضور ارتش و حاکمیت نظامی در این استان هستند، به صورت گروهک های چریکی و شبه نظامی به مناطق دور افتاده و کوهستانی پناه برده و سالهاست که با نیروهای دولتی و ارتش پاکستان درگیر هستند.

در عین حال عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی پاکستان طی سال‌های اخیر در مناطق مختلف استان بلوچستان برای سرکوب دشمنان صلح و دیگر عناصر تروریستی با موفقیت نسبی همراه بوده است‌.

پاکستان، به ویژه به دلیل فراهم کردن زمینه های امنیتی و زیرساختی اجرای کریدور اقتصادی بزرگ چین- پاکستان موسوم به «سیپک» که مسیر اصلی و راهبردی آن از ایالت بلوچستان عبور می‌کند، نسبت به سر و سامان دادن به اوضاع این ایالت مصمم تر از گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha