۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85075975
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نماینده ملایر: ردیف بودجه ملی و ۲۰ میلیارد تومان به مجموعه گردشگری «جهان کوچک» اختصاص یافت

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف ملی در بودجه ۱۴۰۲ کشور و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجموعه تفریحی و گردشگری «مینی‌وُرلد یا جهان کوچک» این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ "هادی بیگی‌نژاد" در دیدار با شهردار ملایر اظهار کرد: این خبر خوشی در سال جدید برای مردم شهرستان و گام مهمی برای تکمیل این مجموعه گردشگری کشور خواهد بود که می‌تواند تکمیل این مجموعه را شتاب بخشد.

وی تاکید کرد: لازم است شهردار ملایر هماهنگی‌های لازم را برای بهره‌برداری از این ردیف ملی و بودجه اختصاص داده شده به مینی‌وُرلد در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر شهر و کشوری نمادهایی برای جذب گردشگران دارد که از آن مکان به عنوان شناسنامه‌های آن شهر یاد می‌شود.

بیگی‌نژاد پارک سیفیه و ارگ باستانی نوشیجان را از جمله شناسنامه‌های ملایر عنوان و بیان کرد: مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد یکی از مکان‌هایی است که در آینده به عنوان شناسنامه شهرستان ملایر از آن یاد خواهد شد.

نماینده ملایر: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به مجموعه گردشگری جهان کوچک اختصاص یافت

وی با بیان اینکه این مجموعه بزرگ گردشگری در جذب گردشگر بسیار اثرگذار است، افزود: این مجموعه یک طرح گردشگری است و می‌تواند اقتصاد شهر را بهبود بخشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای تخصیص ردیف ملی انجام شد که نتیجه‌ای نداشت و با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده، موفق شدیم ردیف ملی در بودجه امسال برای این مجموعه بگیریم.

بیگی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: با کمک دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و مجموعه شهرداری ملایر، این پروژه عظیم گردشگری هر چه سریعتر به پایان برسد و به عنوان یک مرکز گردشگری در ایران و حتی خارج از ایران معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما به ایجاد جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان نیاز داریم، گفت: مجموعه مینی‌وُرلد یا جهان کوچک یک مجموعه منحصر به فرد و بی‌نظیر در ایران است که باید برای توسعه گردشگری منطقه معرفی و شناسانده شود.

تامین قیر مورد نیاز برای پروژه‌های آسفالت و بهسازی شهرداری، توجه بیشتر به کرامت جامعه کارگری شهرداری و رفاه بیشتر خانواده آنان و لزوم تامین یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی نردبان‌دار برای شهرداری ملایر از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

به گزارش ایرنا؛ عملیات اجرایی مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد با وسعت ۴۸ هکتار از سال ۱۳۸۹ توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر با هدف ایجاد ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی ایران و جهان آغاز شد.

تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل وِرسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، آرامگاه بوعلی سینا، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ دولت‌آباد یزد(ساختمان و بادگیر)، دروازه قرآن شیراز، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.

نوروز امسال مجموعه مینی‌وُرلد با حدود ۱۸۰ هزار گردشگر، در صدر بازدیدهای نوروزی شهرستان ملایر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha