دولت برای خرید محصولات باقی‌مانده سال قبل کشاورزان گیلان چاره‌اندیشی کند

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: برخی از کشاورزان گیلانی هنوز موفق به فروش جو و برنج سال گذشته نشدند و نیاز است دولت نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی و این محصولات را در قالب طرح های مختلف خریداری کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه رشت در مصلی این شهر اظهار کرد: از سوی دولت ها برخی از محصولات زراعی و باغی از یارانه‌ای برخوردارند اما متاسفانه برنج که برای تولید آن باید هزینه زیادی نیز انجام داد، از این یارانه ها محروم است.

وی افزود: از سویی قیمت انواع کود از اوره، فسفات و غیره نیز به شدت افزایش یافته و گرچه دولت کنونی تا حدی این قیمتها را تعدیل کرده اما باز هم این وضعیت هزینه های زیادی بر برنجکاران تحمیل می کند و وضعیت کنونی و محصول باقیمانده روی دست کشاورزان هم این شرایط را سخت تر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت بتواند با طرحی ویژه محصولات باقیمانده از سال گذشته را خریداری کند تا کشاورزان متضرر نشوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز قطع ارتباط ایران با آمریکا عنوان کرد: بیستم فروردین سال ۵۹ ایرنا با آمریکا قطع ارتباط کرد چون ما زودتر از سایر دولتها و مردم سایر کشورها دریافتیم که آمریکا شیطان، ظالم و تبهکار است که این خود افتخار ما ایرانیان است.

وی ادامه داد: این سالها شاهدیم که برخی از کشورها نیز از ماهیت ظالمانه آمریکا آگاه شده و ارتباط خود را با این کشور قطع کرده اند و امیدواریم که سایر دولتها نیز متوجه این امر شوند چون ارتباط با آمریکا جز پشیمانی عایدی دیگری ندارند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا در چند دهه اخیر سرمایه و دارایی‌ها ما را بلوکه کرد که در این راستا ما نیز در دادگاه لاهه شکایت کرده و پیروز شدیم و آمریکا محکوم شد. این نیز یک پیروزی سیاسی بزرگ برای کشور ما محسوب می‌شود و با این وجود منتظریم تا دارایی‌های ایران به کشور بازگردد.

آیت الله فلاحتی در ادامه خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت به عملکرد اشتباه دولت جمهوری آذربایجان اشاره و بیان کرد: دولت آذربایجان بازی با آتش را آغاز کرده و در دوره‌ای که رژیم جعلی صهیونیستی رو به افول است، در آن کشور جعلی سفارتخانه باز کرده که مشخص نیست که آیا رئیس جمهور آذربایجان خواهان افول کشورش است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند این کشور اقدام به بازگشایی سفارتخانه در رژیم غاصب صهیونیستی کرده در حالی که هر کشوری در آنجا سفارتخانه بزند دشمن امتهای اسلامی است و پیش از این برخی از کشورهای عربی اقدام به این کار کردند و پشیمان شدند.

حوزه هنر برای انقلاب اسلامی حیاتی است

 رییس حوزه هنری گیلان هم در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه گفت: همانگونه که وجود انقلاب اسلامی برای حوزه هنر حیاتی است وجود و تقویت حوزه هنر نیز برای انقلاب اسلامی حیاتی است.

 سیدرسول منفرد اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد ظهور هنرمندان ارزنده ای هستیم که خودشان معتقدند که انقلاب اسلامی باعث پیشرفت آنان شده است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت انقلاب اسلامی و حوزه هنر یک نسبت ۲ طرفه حیاتی است که لازم و ملزوم هم هستند.

وی به شهادت سیدمرتضی آوینی اشاره کرد و افزود: سیدمرتضی آوینی که یکی از هنرمندان برجسته انقلاب اسلامی است روز ۲۰ فروردین ماه به شهادت رسید و به همین دلیل از بیستم تا ۲۷ فروردین هفته هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

وی ادامه داد: شاهدیم که سرودهای حماسی دوران اول انقلاب باعث شد تا توده های بیشتری از مردم با انقلاب آشنا شوند و بر علیه رژیم طاغوت مبارزه کنند.

رئیس حوزه هنری گیلان اضافه کرد: همچنین پس از انقلاب نیز در دوران دفاع مقدس و در جریان فتنه های مختلف این هنر باعث شد تا در بخش های مختلف به خصوص سرود و گرافیک آثار ارزشمندی را خلق شود که می توان به چهره هایی چون آهنگران اشاره کرد که از هنرمندانی است که در دوران دفاع مقدس رشد و ترقی یافت.

منفرد به استفاده بیشتر از محصولات هنری انقلاب در جامعه اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه ما در معرض آثار دشمنان قرار داریم باید بیشتر از محصولات حوزه هنری در بخش انقلاب استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش هایی دچار ضعف هستیم و باید بیشتر هنرمندان و جوانان ما در حوزه هنری ورود کرده تا شاهد محصولات مناسب بیشتری در بخش انقلاب باشیم.

وی گفت: از سوی دیگر باید کتابهای بیشتری را در حوزه هنری به خصوص برای کودکان به چاپ برسانیم که در این بخش تا حدی ضعیف عمل کرده ایم ضمن آنکه باید آثار و فیلمهای سینمایی بیشتری در خصوص چهره های برجسته انقلاب ساخته شود که به طور حتم مردم نیز از این آثار استقبال می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha