۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85076091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار گردشگر از گنجینه منطقه‌ای خلیج‌فارس بوشهر بازدید کردند

بوشهر - ایرنا - معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: سه هزار گردشگر از گنجینه (موزه) منطقه خلیج فارس در ایام نوروز بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گنجینه منطقه‌ای خلیج‌فارس بزرگترین موزه جنوب و یکی از مدرن‌ترین موزه‌های کشور است که در ایام تعطیلات نوروزی، از یکم تا دوازدهم فروردین جاری از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ شب میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران زمین بود.

وی افزود: هر چند نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن داشت و انتظار کاهش سفرهای بین استانی را داشتیم، ولی شاهد استقبال بسیار خوب از این موزه بودیم که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌داد و فضای محیطی، چیدمان گالری‌ها و اشیا تاریخی موجود در این موزه رضایت‌مندی حداکثری مخاطبان را به دنبال داشت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس با داشتن ۱۳ گالری به معرفی آثاری از دوره‌ پارینه سنگی تا معاصر از استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان پرداخته است.

وی ادامه داد: موزه منطقه‌ای خلیج فارس به دلیل جایگاه گردشگری استان بوشهر با هدف معرفی فرهنگ منطقه جنوب با مساحت ۱۳ هکتار و سه هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در عمارت تاریخی کلاه فرنگی بوشهر (کنسول‌گری سابق انگلیس) راه‌اندازی شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha