حمایت انگلیس از جنایت آفرینی اسرائیل علیه ملت فلسطین

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس پاسخ موشکی نیروهای مقاومت به تجاوزگری صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی را محکوم کرد و در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت که دولت لندن حق این رژیم را برای آنچه او آن را دفاع از خود خواند، به رسمیت می شناسد.

به گزارش ایرنا، جیمز کلورلی پس از چند روز سکوت دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، حملات موشکی از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغالی را بهانه و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بریتانیا حملات بی‌رویه از جنوب لبنان و غزه را محکوم می کند و حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می شناسد. اکنون زمان آن است که همه طرف ها در سراسر منطقه تنش ها را کاهش دهند.»

وی با اشاره به تقارن ایام مذهبی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان گفت: بریتانیا از همه طرف‌ها می‌خواهد که به ترتیبات تاریخی وضع موجود در اماکن مقدس شهر قدس احترام بگذارند و تمام اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد: بریتانیا حامی سرسخت آزادی مذهب و خواستار احترام به عبادتگاه ها است. ما نقش مهم اردن را به عنوان نگهبان اماکن مقدس در قدس ارج می نهیم و خشونت پلیس اسرائیل در مسجد الاقصی را محکوم می کنیم.

وی تصریح کرد: هنگامی که نیروهای امنیتی اسرائیل عملیاتی را انجام می دهند، باید اطمینان حاصل کنند که متناسب و مطابق با قوانین بین المللی است. اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین باید در راستای رعایت تعهدات توافق شده در شرم الشیخ و عقبه گام بردارند.

کلورلی بدون توجه به غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیستها و تعلق خاک فلسطین به صاحبان اصلی فلسطینی آن، از به اصطلاح راهکار موسوم به "دو دولتی" برای فلسطین سخن گفت، تصریح کرد: «صلح تنها در صورتی پایدار خواهد بود که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها خود را مجدداً به یک راه‌حل مذاکره‌محور متعهد کنند که به تشکیل اسرائیل امن در کنار فلسطین بادوام منجر شود.»

ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را طی شب گذشته و امروز جمعه هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار داد و در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطین نیز شهرک های صهیونیست نشین را موشک باران کردند.

همزمان واحد پدافندی نیروهای مقاومت فلسطین با موشک های زمین به هوای دوش پرتاب با جنگنده های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه مقابله کردند.

درپی پاسخ موشکی از جنوب لبنان به تجاوزگری صهیونیست ها در مسجد الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

حدود ۳۰ فروند موشک کاتیوشا عصر روز پنجشنبه از جنوب لبنان به شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. این موشک ها واکنشی به جنایات و تجاوزگری روزهای اخیر صهیونیستها علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در قدس اشغالی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha