زندگی امام سجاد(ع) در نمایشگاه قرآن روی صحنه می‌رود

تهران - ایرنا - مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بخش‌هایی از زندگی امام سجاد (ع) با نگاهی به دعاهای صحیفه سجادیه در نمایشگاه قرآن به تصویر کشیده می‌شود.

حجت الاسلام مرتضی وافی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: این نمایش های آیینی از شب گذشته، جمعه ۱۷ فروردین برابر با پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بخش ترویج صحیفه سجادیه نمایشگاه قرآن آغاز شد و امشب و فردا شب نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال مردم از نخستین شب اجرای این نمایش ها گفت: به گمان بسیاری از افراد، زندگی امام سجاد (ع) فقط در دعا کردن و بدون حضور اجتماعی در وقایع جهان اسلام خلاصه می شود در حالی که بیش از ۱۷۰ نفر به شکل مستقیم از آن حضرت، روایاتی را نقل کرده اند که برخی از آنان جزوز یاران و صحابه رسول خدا (ص) بوده اند.

زندگی امام سجاد(ع) در نمایشگاه قرآن روی صحنه می‌رود

وافی ادامه داد: این موضوع نشانگر آن است که امام زین العابدین علاوه بر توجه به موضوع دعا و مناجات با خدا، در موضوعات اجتماعی و سیاسی حضوری فعال و هوشمندانه داشتند.

مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: ارائه بخش هایی از مناجات و دعاهای اجتماعی در صحیفه سجادیه و همچنین زندگی امام سجاد (ع) در قالب های مختلفی آیینی می تواند به معرفی بهتر آن حضرت به جامعه، موثر باشد.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان سال گذشته، بیش از ۳۰ برنامه تلویزیونی، بر اساس معارف صحیفه سجادیه در شبکه جام جم تولید و پخش شد که مورد تقدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه قرار گرفت.

سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) با شعار«می خوانمت» تا ۲۶ فروردین از ساعت ۱۷ تا ۲۴ میزبان علاقه مندان به قرآن و اهل بیت(ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha