امام جمعه مراغه: جریان مقاومت در اقتدار کامل است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بیان کرد: امروز جریان مقاومت به برکت امام راحل (ره) و هدایت‌های خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای در اقتدار کامل است. 

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان به هجوم اخیر صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی اشاره کرد و افزود: جریان مقاومت در واکنش به این هجوم ددمنشانه، در عرض چند دقیقه ۱۰۰ موشک بر سر صهیونیست‌ها ریخت.

وی با اشاره به مجروح شدن یک عده و دستگیر شدن ۵۰۰ نفر دیگر به جرم راز و نیاز با پروردگار در مسجدالاقصی، اضافه کرد: متاسفانه دنیای اسلام نظاره‌گر است و برخی از کشورهای اسلامی از جمله جمهوری آذربایجان با این رژیم جعلی رابطه برقرار می‌کنند.

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه مسجدالاقصی محل عروج پیامبر اکرم (ص) و برای مسلمانان جهان دارای اهمیت است، افزود: ملت ایران در روز قدس امسال به صحنه می‌آیند و بار دیگر موضع خودشان در رابطه با قبله اول مسلمین جهان را اعلام می‌کنند.

آیت‌الله پورمحمدی این را هم گفت که بیش از ۲ میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند و نباید در مقابل یک عده معددی از صهیونیست‌ها کوتاهی کنند تا این همه جنایت علیه مسلمانان مظلوم فلسطینی را شاهد باشیم.

وی همچنین به فرارسیدن شب‌های قدر نیز اشاره و بیان کرد: معلوم نیست که رمضان‌ها و ‌شب‌های قدر سال‌های بعد را هم درک کنیم و باید قدر این شب‌ها را بدانیم زیرا پیامبر اکرم (ص) هم در دهه آخر رمضان شب زنده‌دار بود و راز و نیاز می‌کرد.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین به فرارسیدن سالروز ضربت خوردن مولی‌الموحدین، حضرت امیرالمومنین (ع) هم اشاره کرد و افزود: ضربت خوردن حضرت علی (ع)، فاجعه بزرگی در تاریخ است زیرا در محراب عبادت، سر عدالت پارچه‌پارچه شد.

وی سخنی از یک دانشمند مسیحی در مورد این فاجعه را یادآوری کرد و افزود: علی (ع) به دلیل شدت عدالت در محراب به شهادت رسید و کسانی که تحمل عدالت علی را نداشتند، وی را به شهادت رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما شرمنده علی (ع) هستیم و دستمان از خطبه‌ها، نامه‌ها و نهج‌البلاغه آن حضرت خالی است، اظهار کرد: نهج‌البلاغه سرشار از معارف است و باید همه برای درک آن اهتمام کنند.

آیت‌الله پورمحمدی به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر نیز اشاره کرد و ادامه داد: این نامه چندین سال قبل در سازمان ملل به عنوان یک سند رسمی شناخته شد و در حقیقت پس از ۱۴ قرن، درس کشورداری علی (ع) تعجب جهانیان را بر انگیخت.

وی همچنین خطبه ۲۱ نهج البلاغه با مضمون «فَإِنَّ الْغَایَةَ أَمَامَکُمْ وَ إِنَّ وَرَاءَکُمُ السَّاعَةَ تَحْدُوکُمْ؛ تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا، فَإِنَّمَا یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ آخِرُکُمْ» را به عنوان راهی برای رستگاری قرائت کرد و افزود: با تامل در مفهوم این خطبه می‌توان دریافت که «قیامت پیش‌روی ما و مرگ در پشت سرمان است؛ بر همین اساس باید سبکبار شویم تا برسیم؛ همانا آنان که رفتند در انتظار رسیدن ما هستند».

امام جمعه مراغه به نقل از «سید رضی» در مورد این خطبه تصریح کرد: این سخن حضرت علی (ع) پس از سخن خداوند و پیامبرش با هر سخنی سنجیده شود، بر آن برتری دارد و از آن پیشی می‌گیرد.

آیت‌الله صدر از مفاخر جهان اسلام بود

امام جمعه مراغه به فرارسیدن ۱۹ فروردین ماه، سالروز شهادت متفکر شهید اسلام مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر و خواهر مظلومش اشاره کرد و گفت: این برادر و خواهر را صدام به شهادت رساند؛ عالمی که از مفاخر جهان اسلام و سرمایه بزرگی برای اسلام، قرآن، تشیع و اهل بیت بود.

آیت‌الله پورمحمدی ادامه داد: این برادر و خواهر به این خاطر شهید شدند که می‌گفتند «در امام خمینی (ره) ذوب شوید همانطور که آن حضرت در اسلام ذوب شده است».

صیاد شیرازی شایسته شهادت بود

عضو مجلس خبرگان رهبری به فرارسیدن ۲۱ فروردین، سالروز شهادت امیر سرافراز اسلام سپهبد علی صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و گفت: صیاد شیرازی را منافقان ترور کردند همانطور که آیت‌‎الله مدنی، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله هاشمی‌نژاد، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام از جمله باهنر و رجایی را به شهادت رسانده بودند.

آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به اینکه ۲۱ فروردین و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام نیز در پیش است، ادامه داد: بنیاد مسکن در زمان حاضر مسئولیت سنگینی بر عهده دارد زیرا مسکن ارزان‌قیمت باید در اختیار جوانان متاهل قرار بگیرد؛ به ویژه آنکه ودیعه مسکن هم بسیار بالا رفته است.

انضباط مالی و صرفه‌جویی مورد تاکید رهبری است

امام جمعه هشترود نیز با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر الزامات تحقق شعار سال، تصریح کرد: باید به صورت جدی با فساد مبارزه شود و انضباط مالی و صرفه‌جویی در دستور کار همه نهادها قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان: جریان مقاومت در اقتدار کامل است

به گزارش ایرنا «حجت‌الاسلام حسن جعفریان» در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: همکاری سه قوه به معنای واقعی در تحقق شعار سال موثر است و پیگیری جدی و مستمر اجرایی شدن تصمیم‌ها، ثبات در سیاست‌های اقتصادی و زمینه‌سازی برای مشارکت هرچه بهتر مردم در امر تولید نیز از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی دانش‌بنیان کردن اقتصاد ملی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جهت توانمندی قشر ضعیف جامعه را نیز بخشی از این الزامات دانست که می‌توان در سطح شهرستان نیز برای تحقق آنها تلاش کرد.

امام جمعه هشترود با تاکید بر اینکه فرهنگ غربی برخی از هنرمندان ما را به سمت پوچ‌گرایی می‌کشاند، بیان کرد: امثال شهید آوینی که از فرهنگ عاشورا الگو گرفته بودند، باید بیش از پیش به هنرمندان معرفی شوند.

حجت‌الاسلام جعفریان با اشاره به اوضاع کنونی رژیم صهیونیستی نیز یادآور شد: سقوط این رژیم منحوس نزدیک‌تر شده و جبهه مقاومت علیه آنان هماهنگ شده است بطوری که در حمله‌های اخیر حتی گنبد آهنین خیالی آنان نیز جوابگو نبود.

وی همچنین از برخی ادارات شهرستان از جمله راهداری، هلال احمر، میراث‌فرهنگی، شبکه بهداشت، فرماندهی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و همچنین شهرداری بابت ارائه خدمات شایسته در ایام نوروز قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر دهها شهرک‌نشین در سرزمین‌های اشغالی به بهانه روز «عید فصح» و با برخورداری از حمایت کامل نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هجوم بردند که با واکنش‌هیا بسیاری مواجه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha