اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر بحران داخلی خود به مسجدالاقصی حمله کرد

لندن – ایرنا – سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن با بیان اینکه حیات رژیم صهیونیستی به تداوم بحران وابسته است، تصریح کرد که این رژیم برای مهار و سرپوش گذاشتن بر بحران داخلی خود به تجاوزگری و جنایت علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی دست زد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «حسام زملط» در گفت‌وگو با رسانه خبری «نوارا» تصریح کرد: هرچند افکار عمومی روی حمله نظامیان اسرائیلی علیه نمازگزاران مسجدالاقصی متمرکز است که البته اقدامات وحشیانه، ظالمانه، غیرقانونی و جنایتکارانه صورت گرفت و باید هرچه سریع‌تر متوقف شود و عاملین آن باید پاسخگو باشند اما این حوادث هر روز علیه فلسطینیان جریان دارد.

وی افزود: طی سه ماه گذشته ۹۴ فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیستی شهید شده‌اند که ۱۷ تن از آن‌ها کودک و یک نفر زن بوده است. گاهی رسانه‌ روی مسائل عمده متمرکز می‌شود اما واقعیت این است که اوضاع در اراضی اشغالی به نقطه جوش رسیده و آنچه در مسجدالاقصی رخ داد؛ بخش کوچکی از کوه یخ است.

سفیر فلسطین: اوضاع در اراضی اشغالی به نقطه جوش رسیده است

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: تصور کنید لشکری از نظامیان در لندن به یک کنیسه، کلیسا و یا مسجد یورش ببرند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یا اگر یک مسلمان به یک مکان عبادی مسیحیان و یهودیان حمله کند، واکنش جهان چه خواهد بود؟ قطعا شاهد هیاهوی جامعه بین‌الملل خواهید بود زیرا برای اماکن عبادی یک اصول بنیادین بلحاظ قوانین بین‌المللی در نظر گرفته شده است. این درحالیست که مسجد الاقصی از حساسیت‌های بالایی برخوردار است.

زملط افزود: بنابراین پرسش این است که اسرائیل چگونه مرتکب چنین جنایات می‌شود، چون می‌خواهند اوضاع را تحریک کنند، چرا می‌خواهند اوضاع تحریک شود؟ چون می‌خواهند بر بحران داخلی‌شان سرپوش بگذارند، چون حیات آن‌ها به تداوم بحران و درگیری وابسته است.

وی ادامه داد: اما چرا آن‌ها در طول این مدت قادر به اقدامات غیرقانونی بوده‌اند چون با عواقب کارشان مواجه نیستند و فراتر از قانون با آن‌ها رفتار می‌شود.

سفیر فلسطین تاکید کرد: زمانی که رفتار دولت انگلیس، آمریکا و به طور کل غرب در قبال جنگ اوکراین و روسیه را مشاهده می‌کنید و آن را با اسرائیل مقایسه می‌کنید متوجه می‌شوید که غرب اصرار دارد با اسرائیل فراتر از قانون رفتار شود.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را طی شب گذشته و امروز جمعه هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار داد و در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطین نیز شهرک های صهیونیست نشین را موشک باران کردند.

همزمان واحد پدافندی نیروهای مقاومت فلسطین با موشک های زمین به هوای دوش پرتاب با جنگنده های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه مقابله کردند.

درپی پاسخ موشکی از جنوب لبنان به تجاوزگری صهیونیست ها در مسجد الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

حدود ۳۰ فروند موشک کاتیوشا عصر روز پنجشنبه از جنوب لبنان به شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. این موشک ها واکنشی به جنایات و تجاوزگری روزهای اخیر صهیونیستها علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در قدس اشغالی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha