واکنش پسکوف به گفته‌های بلینکن؛ روسیه تحرکات اوکراین را با دقت زیر نظر دارد

تهران-ایرنا- سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به گفته های وزیر امور خارجه آمریکا درباره قریب‌الوقوع بودن حمله اوکراین به روسیه گفت: ارتش روسیه تحرکات اوکراین را رصد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر حمله قریب الوقوع اوکراین به روسیه خاطرنشان کرد: ارتش با دقت، این موضوع را رصد می کند.

وی افزود: ارتش روسیه همه داده ها در رابطه با حمله احتمالی اوکراین را رصد کرده و در برنامه ریزی عملیات های بعدی در اوکراین به کار می برد.

بلینکن امروز در مصاحبه با یک رسانه آلمانی گفته بود که اوکراین در حال برنامه ریزی برای عملیات علیه روسیه در هفته های آینده است.

پسکوف همچنین درباره انتشار اسنادی در شبکه های مجازی که حاکی از نقش آمریکا در جنگ اوکراین است، گفت: ما کوچکترین تردیدی درباره نقش مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا و ناتو در جنگ بین روسیه و اوکراین نداریم.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوگانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، روز پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

روسیه هدف از این عملیات را آزادسازی دونباس و پاک کردن اوکراین از وجود نئونازی ها در سازمان های دولتی این کشور اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha