۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85076243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطر: "اسرائیل" مسئول گسترش خشونت به سبب حملات به مسجد الاقصی است

تهران-ایرنا- وزارت خارجه قطر شامگاه جمعه اعلام کرد که مسئولیت گسترش خشونت در اراضی اشغالی به سبب اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی صرفا متوجه این رژیم است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وزارت خارجه قطر در ادامه بیانیه خود بر ضرورت تحرک جامعه بین‌الملل به منظور ملزم نمودن رژیم صهیونیستی به توقف نقض قوانین بین‌الملل تأکید کرد.

قطر همچنین اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه و جنوب لبنان را به شدت محکوم و همه طرف‌ها را به آرام‌سازی اوضاع دعوت می‌کند.

همزمان امارات از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا از تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها اجتناب کند و گزینه صلح و سازش را برگزیند.

هشدار حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی در مورد ادامه جنایاتش

منابع فلسطینی اعلام کردند که حماس و جهاد اسلامی به طرف‌های میانجی ابلاغ کرده‌اند که مقاومت در صورت ادامه تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی، حملات راکتی به اراضی اشغالی را ازسرخواهد گرفت.

دو منبع وابسته به جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به خبرگزاری فرانسه گفتند که این جنبش‌ها به طرف‌های میانجی از جمله قطر اطلاع داده‌اند در صورتی که اشغالگران به تجاوزاتشان ادامه دهند، شلیک موشک را ادامه خواهند داد.

این دو منبع تأکید کردند که اگر دشمن صهیونیست به تجاوزاتش علیه مسجدالاقصی و فلسطینیان ادامه دهند، به شلیک راکت‌ها و موشک‌ها ادامه خواهند داد.

روز چهارشنبه، نظامیان رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرده و به معتکفان در مسجد حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، شماری از فلسطینیان زخمی شدند ولی نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه حضور کادر پزشکی را ندادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران، روز پنجشنبه اقدام به شلیک چندین فروند راکت به سمت اراضی اشغالی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این حملات راکتی که از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی صورت گرفت، بامداد امروز جمعه مواضع گروه‌های مقاومت در غزه را بمباران کردند. همزمان، گروه‌های مقاومت فلسطین با شلیک چند فروند راکت دیگر، این حملات و بمباران صهیونیست‌ها را پاسخ دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha