طغیان شهرهای پرخطر کرونایی در مازندران

ساری- ایرنا- تداوم کاهش مناطق آبی و افزایش مناطق نارنجی در نقشه رنگ بندی کرونایی مازندران به وضعیت معمول و متداول در چند هفته اخیر مبدل شده و اکنون تعداد شهرهای پرخطر و به نسبت پرخطر کرونایی در استان به ۱۹ شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفت شهرستان نارنجی، ۱۲ شهرستان زرد و سه شهرستان آبی وضعیت کرونایی مناطق مازندران است.

مازندران همچنان از وضعیت قرمز کرونایی خارج است، اما شهرستان های گلوگاه، آمل، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، کلاردشت و رامسر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

بهشهر، نکا، ساری، بابل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد و تنکابن وضعیت رنگبندی این شهرستان ها زرد است که وضعیت به نسبت پرخطر کرونایی به شمار می رود.

همچنین مناطق وضعیت آبی استان در نقشه کرونایی شامل سه شهرستان میاندورود، قائمشهر و سیمرغ است.

هفته گذشته رنگبندی کرونایی مازندران وضعیتی به مراتب مطلوب تر از وضعیت این هفته داشت به طوریکه در آن هفته تنها ۶ شهرستان در وضعیت آبی یا عادی، ۲ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۴ شهرستان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد. وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در شبانه روز گذشته ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شبانه روز گذشته در مراکز درمانی مازندران بستری شدند تا شمار بستری شدگان این بیماری به ۱۶۴ نفر برسد و ۴۳ بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طغیان شهرهای پرخطر کرونایی در مازندران

براساس گزارش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ نفر از مردم این استان براثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

همچنین بنا به اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده و موارد نمونه گیری مثبت این بیماری به ۴۰ درصد رسیده است.

عباسی علیپور افزود: از اسفند پارسال روند شیوع کرونا و ابتلا افراد به این بیماری در مازندران روند صعودی به خود گرفته است به طوریکه تا پیش از آن موارد ابتلا به بیماری محدود و اندک شمار بود و حتی تا مدتها مورد فوتی وجود نداشت.

وی ادامه داد : اما به‌دلیل نادیده انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی این بیماری افزایش یافته و افراد بیشتری را درگیر خود کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مازندران از بیماران زمینه ای و سالمندان به عنوان افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قراردارند نام برد و گفت: از ابتدای امسال روزانه بیش از یک هزار نفر بیمار به صورت سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: همچنین موارد بستری بیماران کرونایی به بیش از ۱۰۰ نفر در روز رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha