هنرمند سریلانکایی: نمایشگاه قرآن فرصت بهره‌مندی از تجربیات خوشنویسان ایرانی است

تهران-ایرنا- هنرمند خوشنویسی قرآنی از سریلانکا گفت: از این که توانستم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ایران شرکت کنم هیجان زاده هستم و آن را فرصتی ارزشمند در بهره‌مندی از تجربیات هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی حاضر در نمایشگاه در زمینه خوشنویسی قرآنی می‌دانم.

محمد ابوبوکر عظیم حاضر در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره دیپلماسی قرآنی و نقش آن در روابط کشورها در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: اسلام در میان زندگی ما نه تنها در خانه و خانواده که در جوامع مان جریان دارد و کتابی برای تمام بشریت است و درس‌های بسیاری به ما می‌آموزد.

وی تاکید کرد: لازم است قرآن و آموزه‌های آن را به دیگر مردمان و جوامع هم انتقال دهیم و این همان دیپلماسی قرآنی است تا به کمک آن بتوانیم با جوامع و مردمان دیگر ادیان با هم گفت و گو کنیم.

ابوبوکر عظیم نقش برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در توسعه روابط ملت‌های مسلمان را بسیار خواند و گفت: قرآن ثمرات بسیاری برای ما دارد که در زندگی، تجارت، دیپلماسی و عبادت می‌توآن آموزه‌های آن را به کار گرفت.

وی با اشاره به نخستین تجربه‌اش برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: هفت اثر خوشنویسی قرآنی خود را در این دوره از نمایشگاه عرضه کرده است.

این هنرمند سریلانکایی اظهار داشت: از این که در اینجا هستم بسیار خوشحالم چرا که برایم خیلی خاطره‌انگیز است.

ابوبوکر عظیم می‌گوید ایران کشوری برخوردار از هنرمندان خوشنویسی قرآنی در جهان و دارای فناوری بالا در این زمینه است.

وی اظهار داشت: نمایشگاه قرآن بستری است که می‌تواند مسلمانان از تمام نقاط جهان را گرد هم آورد تا بتوانند با یکدیگر تعامل کرده و از طریق همین تعاملات دانش و هنر خود در زمینه قرآنی را به یکدیگر انتقال داده و از تجربیات هم بهره‌مند شویم.

این هنرمند سریلانکایی گفت: از این که توانستم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ایران شرکت کنم هیجان زاده هستم و آن را فرصتی ارزشمند در بهره‌مندی از تجربیات هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی حاضر در نمایشگاه در زمینه خوشنویسی قرآنی می‌دانم.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha