۲۰ پروانه تشویقی نشان حلال استاندارد در استان سمنان صادر شد

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۲۰ فقره پروانه تشویقی نشان حلال برای محصولات تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۱ توسط کارشناسان این اداره‌کل صادر شد.

مجید حیدریان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق تبصره ۲ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور و موظف است ضمن اطمینان از انطباق محصول با موازین فقه اسلامی، نسبت به صدور استاندارد حلال و نظارت بر اجرای آن اقدام کند.

وی افزود: اداره کل استاندارد استان سمنان پروانه تشویقی نشان حلال برای تولیدات مختلف مانند فرآورده های پروتیینی شامل سوسیس و کالباس، همبرگر، کباب‌لقمه و فرآورده های گوشتی عمل‌آوری‌شده، فرآورده هایی مانند پودر نوشیدنی فوری، فرآورده های ژله ای و پودر مخلوط قهوه فوری، فرآورده های نظیر پنیر تازه، پنیر خامه ای و پنیر لاکتیکی و فرآورده هایی مانند ویفر و کیک صادر کرد.

به گفته وی، اداره کل استاندارد استان سمنان پروانه تشویقی نشان حلال برای فرآورده آرد گندم، فرآورده هایی مانند شیر پاستوریزه، خامه پاستوریزه، دوغ، شیر طعم دار و ماست و فرآورده های شیر خشک و کره پاستوریزه صادر کرد.

حیدریان تاکید کرد: پروانه های استاندارد صادره به شکل تشویقی است و از طریق عقد قرارداد با واحدهای تولیدی به صورت سه ساله واگذار می شود که در صورت استمرار شرایط کیفی واحدها، بعد از گزارش بازرسان و کارشناسان مربوطه تمدید می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان با اشاره به اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، توجه به این مساله از سوی تمامی افراد به ویژه واحدهای تولیدی خدماتی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمامی اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha