ارزش موقوفات خیران استان سمنان در نوروز امسال ۲۰ میلیارد تومان بود

سمنان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: چهار وقف به ارزش ۲۰ میلیارد تومان نوروز امسال در قالب طرح آرامش بهاری در استان سمنان ثبت شد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۲ وقف مربوط به بخش بسطام شهرستان شاهرود و یک وقف مربوط به هر یک از شهرهای سمنان و شاهرود ثبت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: وقف در بسطام واقع در شهرستان شاهرود با نیت نشر معارف الهی و دینی و حوزه علمیه، در شهر شاهرود با نیت امور قرآنی و خیرات و در شهر سمنان برای کمک به نیازمندان، فقرا و در بخش درمان انجام شد.

ارزش موقوفات خیران استان سمنان در نوروز امسال ۲۰ میلیارد تومان بود

وی بیان کرد: روحانیون در قالب طرح آرامش بهاری نوروز امسال با حضور در بقاع متبرکه و پاسخگویی به سوالات شرعی و فرهنگ‌سازی درباره فواید و ثمرات وقف موجب ترغیب افراد به وقف شدند.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه های مذهبی، فرهنگی، مسابقات فرهنگی، پاسخ به پرسش های شرعی، برپایی خیمه های معرفت، غرفه های عفاف و حجاب و کودک، برخی از فعالیت های ارائه شده در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: یکی از مصادیق احسان وقف است و به‌واسطه انجام این عمل خیرخواهانه می‌توانیم بسیاری از معضلات جامعه را برطرف کرد.

حجت الاسلام تدینی تصریح کرد: وقف احسانی بی‌منت است که در آن واقف با وقف بخشی از مال خود، آن بخش از دارایی را از مالکیت خود خارج می کند و این بخش تا قیامت در راستای نیت تعیین‌شده در وقف‌نامه استفاده می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، به ‌واسطه انجام وقف است که نام واقف خیراندیش تا قیامت زنده می‌ماند و آثار و برکات و ثواب این امر خداپسندانه تا روز قیامت در پرونده واقفین ثبت و ضبط می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به مراکز مرجع فرهنگی در استان سمنان و ترویج معارف و مولفه‌های سبک زندگی اسلامی در نوروز ۱۴۰۲ اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha