۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85076633
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سه صیاد غیرمجاز پرنده‌های کوه‌سیاه بوشهر به دام افتادند

بوشهر - ایرنا - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ماموران پاسگاه محیط‌بانی شهید محمدی بخش بوشکان سه متخلف شکار و صید غیرمجاز پرندگان را در منطقه شکارممنوع کوه‌سیاه دستگیر کردند.

عبدالرحمن مرادزاده روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: محیط‌بان‌های این پاسگاه بر اساس حکم قضایی ایست و بازرسی موفق به کشف ۲ بال تیهو و ۲ رشته تور زنده‌گیری (خفتوک) پرنده از سه نفر متخلف در یک خودرو شدند.

وی افزود: با توجه به فصل زادآوری پرندگان، صیادان و شکارچیان سودجو با توجه به شناخت از عادات و رفتار پرندگان بویژه پرنده تیهو، با رفتارهای ناشایست و مخالف با محیط زیست مانند گستراندن دام و پخش صدای پرنده‌ها، اقدام به صید این گونه‌ها می‌کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: چرخه صید و انتقال یک گونه در طبیعت، حتی اگر منجر به مرگ آن نشود، بی‌شک آسیب شدید به گونه و گاهی خروج او از چرخه زیست را به دنبال دارد.

مرادزاده ادامه داد: منطقه شکار ممنوع کوه‌سیاه با وسعت ۵۰ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های دشتستان تا دشتی واقع شده‌ و پوشش جانوری آن شامل کل و بز، قوچ ومیش، پلنگ، کفتار، گرگ، روباه، شغال، سمور سنگی است.

وی عنوان کرد: در الین منطقه شکارممنوع پرندگانی همچون کبک، تیهو، کمد کولی، دارکوب سوری و انواع پرندگان شکاری مانند بالابان، شاهین، بحری، ساگپه، گونه هایی متفاوت از عقاب‌ها، کرکس و زنبورخوار زیست می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha