بیش از ۱۳ هزار خانوار از عواید وقف در استان سمنان بهره‌مند هستند

سمنان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بیش از ۱۳ هزار خانوار از محل موقوفات این استان زیر پوشش قرار دارند و منتفع هستند.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: استان سمنان ۱۳ هزار موقوفه(رقبه) دارد که این تعداد موقوفه‌ در بخش‌های مختلف مانند تجاری، کشاورزی، بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه وقف سنت حسنه و صدقه جاریه و هدف از آن گره‌گشایی از مشکلات مردم است، افزود: اگر در هر ملک تجاری میانگین حداقل ۲ نفر مشغول به کار باشد، پیش بینی می‌شود موقوفات زمینه‌ساز اشتغال برای ۳۰ هزار نفر باشد.

وی افزود: اوقاف و امور خیریه در گام اول وقف‌ها را جذب و سپس درآمد وقف‌ها را برای مصرف در نیات واقف و بخشی در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برنامه‌ریزی می‌کند.

حجت الاسلام تدینی با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت سازمان اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقفان است، اظهار داشت: از آنجایی که وقف دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است، باید به گونه ای عمل شود که مردم هم به این امر مهم و خداپسندانه بیش از گذشته ترغیب شوند.

وی با اشاره به وقف اماکن تجاری در امامزادگان لاسجرد(ع) ، تصریح کرد: اماکن تجاری وقفی در این محل مانند رستوران برای چندین نفر شغل ایجاد کرده است.

حجت الاسلام تدینی بیان کرد: اجاره اماکن تجاری و کشاورزی وقفی با مراعات در پرداخت اجاره‌بها، در اختیار بهره‌بردار قرار می‌گیرد که همین مسایل به بهره‌بردار و اشتغالزایی کمک‌ می‌کند..

وی خاطرنشان کرد: مردم استان سمنان مردمی متدین و بااخلاق هستند و اجاره‌بهای مربوط به موقوفه‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه کارکرد وقف اجرای درست نیت واقف و امداد به بهره‌مندان است، گفت: عواید موقوفه‌ها باید در زمان‌های ذکرشده از وقف‌ به‌کار گرفته شود تا کمک‌حال مردم باشد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha