۷۰ بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان میزبان روزه‌داران در شب‌های قدر است

سمنان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۷۰ بقاع متبرکه و امامزادگان داخل مجموعه شهر و روستای استان میزبان روزه‌داران در برگزاری آیین‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر است.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی بامداد دوشنبه در حاشیه برگزاری آیین نخستین شب قدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۱۲۵ امامزاده و بقاع متبرکه در استان سمنان وجود دارد که برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر در ۷۰ امامزاده و بقاع متبرکه در ون محدوده شهری و روستایی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۰ روحانی اعزامی از شهر قم و ۵۰ روحانی بومی در قالب طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان و بهار قران در ۷۰ بقاع متبرکه و امامزادگان داخل مجموعه شهر و روستای استان سمنان همکاری دارند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نمازجماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت‌های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی از جمله برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

حجت‌الاسلام تدینی هدف از برگزاری طرح ضایفت الهی در ماه مبارک رمضان را تقویت روحیه معنوی روزه داران به ویژه نسل جوان، آشنایی مردم و جوانان با احکام و آداب روزه، استفاده از ظرفیت معنوی امامزاده ها و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به جایگاه و اهمیت شب قدر، اظهار کرد: خداوند توفیق دهد از برکات و رحمت شب قدر با احیا گرفتن برخوردار شویم.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha