۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85076726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد و بارش باران پدیده غالب کردستان در هفته جاری است

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی، وزش باد و ورود سامانه فعال بارشی پدیده غالب هوای استان تا پایان هفته جاری است.

روناک حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزش شدید باد که از صبح امروز در استان شروع شده تا اواخر روز سه شنبه ادامه دارد، ضمن اینکه سرعت وزش باد در روزهای یکشنبه و دوشنبه کم و روز سه شنبه شدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد در استان طی امروز در سنندج با ۲۲ متر بر ثانیه ثبت شده است، گفت: پس از سنندج، بیشترین سرعت وزش باد در بیجار با ۲۱ متر بر ثانیه، هزارکانیان ۲۰ متر بر ثانیه و قروه و زرینه با ۱۷ متر بر ثانیه ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان در ادامه با بیان اینکه از سه شنبه شب نیز سامانه فعال بارشی وارد استان می‌شود، اضافه کرد: این سامانه کل استان بویژه نواحی غربی را در بر می گیرد و تا صبح روز جمعه نیز ادامه دارد، ضمن اینکه اوج فعالیت سامانه برای روز سه‌شنبه شب و روز چهارشنبه برآورد شده است.

وی همچنین به دمای هوای استان نیز اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان تا صبح روز چهارشنبه روند افزایشی دارد اما از با ورود سامانه بارشی با افت دما در حدود یک تا ۲ درجه مواجه خواهیم شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha