روزه داران، مراقب سرمایه های معنوی و الهی خود باشند

قشم - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: انسان های روزه داری که توانسته اند تا نیمه ماه مبارک رمضان از مواهب الهی ماه میهمانی خدا بهره مند شوند، باید مراقب سرمایه های معنوی و الهی خود تا پایان این ماه باشند، تا به وسیله گناه و تبعیت از نفس شیطانی، آنها را از دست ندهند.

حجت الاسلام احمد غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از فلسفه های ماه مبارک رمضان زدودن گناه و طلب بخشش برای معصیت های گذشته است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تزکیه از بدی ها، پیراستن به خوبی ها و خدایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه ما باید در همه حال مراقب باشیم تا ثوابی را که در این ماه مبارک، با روزه داری و راز و نیاز به درگاه الهی کسب کرده ایم را با گناه و ظلم از بین نبریم، گفت: بر اساس روایات اسلامی، انسان باید در هر زمانی مراقب اعمال خود باشد، تا مانند برخی از افراد، گرسنگی و تشنگی، تنها بهره و درک از این ماه الهی نباشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم ادامه داد: عبادات ما در این ماه مبارک باید به گونه ای باشد که با درک باطن آن بیشتر به خداوند نزدیک شویم.

حجت الاسلام غلامی توضیح داد: هدف از روزه داری در ماه مبارک رمضان فراتر از تشنگی و گرسنگی صرف در یک مقطع خاص شبانه روز است و آثار عبادات ما از جمله نماز و روزه باید رسیدن به مقام تقوای الهی باشد به گونه ای که خروجی ماه مبارک رمضان نسبت به ورودی آن در آفرینش و خلق کردن شخصیت مذهبی ما متفاوت باشد.

وی از برگزاری محافل جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال در این جزیره خبر داد و گفت: این محفل های معنوی و با شکوه با حضور روزه داران سرزمین آب و آفتاب در تمامی مساجد این جزیره در حال برگزاری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم افزود: در کنار این مراسم و محافل قرآنی در مساجد، در ۱۷ روز گذشته از ماه مبارک رمضان امسال برپایی سفره افطاری ساده و خیابانی نیز در برخی از خیابان ها و بلوارهای این جزیره آغاز شده که با استقبال مردم روزه دار نگین خلیج فارس همراه بوده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha