۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85076769
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

باور به توانمندی‌های بومی مهمترین عامل در تحقق شعار سال است

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: باور به توانمندی‌های بومی و ایمان به رویکرد ارزشمند "ما می‌توانیم"مهمترین عامل در تحقق شعار سال است.

به گزارش ایرنا، «حمید کمانکش» روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خمین با تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان، افزود: برنامه‌ریزی و نظارت، مشارکت مردمی در اقدامات، پرهیز از سیاست‌ها و تصمیمات تورم‌ساز و رفع موانع موجود برای رشد تولید باید در تحقق شعار امسال مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارویژه‌های فرمانداری خمین مشخص شده و ادارات نیز باید به این کارویژه‌ها توجه کنند، ادامه داد: ساماندهی فضای مجازی، عفاف و حجاب و شناسایی و بهره‌گیری از خیران و ساماندهی مراکز خیریه‌ کارویژه‌های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان است.

فرماندار خمین، مسکن ملی، تامین اعتبارات برای تکمیل شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز جادهای اصلی شهرستان و تکمیل تقاطع غیر هم سطح خمین - محلات و خمین - اراک، تکمیل طرح

فاضلاب شهر خمین، تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان جدید و ورزشگاه‌های کارگری و مطهری و تامین اعتبار برای میدان حجاب را از اولویت‌های کارویژه عمرانی شهرستان عنوان کرد.

کمانکش ادامه داد: شناسایی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیر فعال و احداث پست ۴۰۰ کیلو وات شهرستان از دستور کارهای کارویژه اقتصادی خمین در سال مهار تورم و رشد تولید است.

فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بدحجابی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان پذیرفتنی نیست، گفت: افراد بی‌حجاب نباید خدمات از ادارات شهرستان دریافت کنند.

کمانکش افزود: بخش ایجابی در مسئله حجاب با تبیین و تشریح اهمیت حجاب مهمتر از رویکردهای سلبی است.

وی با تقدیر از تلاش اعضای شورای اداری خمین در سال گذشته گفت: با کسب تجربه از پارسال برای تحقق اهداف نظام در سال جاری تلاش شود.

فرماندار خمین یادآور شد: نوروز آرامی در بخش‌های مختلف خمین سپری شد و خدمات خوبی به شهروندان و مسافران ارائه شد که از نهادهای متولی جای تقدیر دارد.

کمانکش اظهار داشت: خمین تا سال ۱۴۰۳ درگیر مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال گذشته به استان مرکزی و این شهرستان است و ادارات برای تخصیص اعتبارات گلوبال تلاش کنند.

فرماندار خمین خاطرنشان کرد: در مدیریت اسلامی برای پیاده‌سازی حکمرانی اسلامی ، به معنویت نیاز بیشتری است و تقویت معنویت در مسئولان در حکومت اسلامی دچار کمبود می‌شوند.

کمانکش ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای برای خودسازی و تقویت معنویت است.

امام جمعه خمین نیز در این شورا با اشاره به جایگاه روزه در دین اسلام و خودسازی گفت: نماز، روزه و حج پایه‌های دین هستند و برخی نسبت به این اعمال کم توجه هستند.

حجت الاسلام سید«قاسم میرصادقی» بیان کرد: مسئولان به تفکر، ذکر و عبادت نیاز بیشتری دارند تا دچار نفاق نشوند.

وی تاکید کرد: حضور مسئولان در نمازهای جماعت و برنامه‌های مذهبی ماه مبارک رمضان امر به معروف عملی است.

رییس دادگستری خمین نیز در این نشست گفت: معاندان نظام از حجاب به عنوان ترفندی برای آسیب به نظام استفاده می‌کنند و در این حوزه جوانان و ارزش‌های اسلامی را مورد حمله قرار دادند.

«محمد شاکرمی» ادامه داد: باید برای دفع این ابزارها، برنامه‌ریزی داشته باشیم و در ادارت و زندگی خصوصی نقش اجتماعی و وظیفه شهروندی و شرعی امربه معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: ضرورت حجاب تبیین شود و به عنوان یک اجبار دولتی مطرح نشود.

رییس دادگستری خمین اظهار داشت: حضور زن در جامعه واجب است و این حضور نباید همراه با جنسیت باشد بلکه توانمندی‌های انسانی زن مورد توجه باشد.

شاکرمی با اشاره به اینکه مقابله با مفاسد اقتصادی ضروری است، گفت: دشمن با ترویج حرام خواری ، قصد کاهش جایگاه ارزش‌ها را دارد.

فرمانده سپاه ناحیه خمین نیز گفت: ابرقدرت‌های دنیا به ویژه آمریکا در حال فروپاشی هستند و بسیاری از کشورها برای عدم استفاده از دلار ائتلاف کردند.

سرهنگ پاسدار «سیدعلی اکبر حسینی» ادامه داد: بالاترین نرخ بی‌خانمان در دنیا متعلق به آمریکا است و نهاد خانواده در این کشور فروپاشیده است.

فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: اسرائیل از نظر سیاسی و اجتماعی دچار بحران شده است.

سرهنگ پاسدار حسینی تاکید کرد: سرعت رشد نظام اسلامی در بسیاری از شاخص‌ها زبانزد دنیا است.

وی جهاد خدمتگزاری به مردم، امید آفرینی و تبیین خدمات نظام و انقلاب را وظایف تمام مسئولان و مدیران دانست.

فرمانده سپاه ناحیه خمین با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد بیان کرد: رفتار خانواده مسئولان باید متناسب با ارزش‌های اسلامی باشد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین نیز در نشست این شورا بیان کرد: ۲۳۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشکری خمین در نوروز امسال بازدید کردند.

«علی مشهدی» ادامه داد: سه هزار و ۳۱۱ نفر در ایام نوروز در مراکز اقامتی خمین اقامت کردند.

وی با اشاره به گشت‌های نظارتی جهاد کشاورزی خمین در نوروز سال جاری ادامه داد: ۱۵ اخطار به ساخت و ساز غیر مجاز از سوی جهاد کشاوری در سطح شهرستان انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین اضافه کرد: سه فقره پرونده اصناف خمین در راستای ستاد تنظیم بازار در نوروز سال جاری تشکیل و به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد.

مشهدی گفت: ۳۵ رویداد ورزشی توسط هیات ورزش‌های روستایی با مشارکت یک هزار و ۸۵۱ ورزشکار در قالب ۱۵۰ تیم و ۲۷ هزار و ۷۱۰ بازدیدکننده در ایام نوروز در خمین برگزار شد.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی در نوروز امسال ۳۵ گشت مشترک و ۲۰۱ مورد بازدید انجام داد.

مشهدی بیان کرد: ۱۹ فقره پرونده به ارزش ۱۳۸ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال در تعزیرات حکومت خمین تشکیل شد.

رئیس تبلیغات اسلامی خمین نیز گفت: ادارات و نهادهای فرهنگی مظلوم‌ترین نهادها در جامعه هستند.

حجت الاسلام«عباس کاظمی» افزود: در ماه مبارک رمضان امسال فقط به ۵۰ درصد از مناطق روستایی به دلیل نبود مکان استقرار، مبلغ اعزام شد.

وی اظهار داشت: فعالیت در حوزه فرهنگ مربوط به تمام دستگاه‌های اجرایی است.

در پایان شورای اداری خمین از «حسین متقی» معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری خمین تقدیر و «وحید براتی‌زاده» به عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی عمرانی فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha