۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85076833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چالش جدی هاکی روی یخ بانوان برای اعزام به آسیا

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85076833
چالش جدی هاکی روی یخ بانوان برای اعزام به آسیا

تهران- ایرنا- رئیس انجمن هاکی روی یخ گفت: چالش جدی برای تهیه پول بلیت و ویزا داریم و حداقل یک و نیم میلیارد هزینه آن است. از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون اسکی هنوز کمکی دریافت نکردیم.

کاوه صدقی در گفت وگو با ایرنا، درباره وضعیت تیم ملی هاکی روی یخ بانوان، اظهار داشت: جامعه ایران، هاکی دختران ایران بیشتر را با فیلم «جایی برای فرشته‌ها نیست» می‌شناسد. مستند سینمایی که هم در جشنواره فیلم فجر توانست جایزه کسب کند و هم چهار جایزه در جشنواره حقیقت و چندین جایزه بین‌المللی دریافت کرد. یک فیلم کاملا واقعی از زندگی این دختران بود که از اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شدند.

وی افزود: دخترانی که از شهر ری تا خیابان فرشته دور هم جمع شدند و با همه مشکلات و بدون هیچ بودجه‌ای سوم آسیا شدند. همان تیم اینلاین هاکی به مدت سه سال است که روی یخ تمرین می‌کند و در این سه سال گذشته به کاپ آسیا رفتند و توانستند تمامی تیم‌ها را ببرند و در نهایت با باخت مقابل روسیه نائب قهرمان شدند.

رئیس انجمن هاکی روی یخ عنوان کرد: تیم ملی هاکی روی یخ بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی در کازان تاتارستان با برتری برابر عربستان، امارات و بحرین و در فینال با شکست برابر تارتارستان نایب قهرمان شدند و کلی توجه را به خودشان در داخل و خارج از کشور جذب کردند.

وی یادآور شد: آنها اکنون برای اولین بار راهی مسابقات قهرمانی آسیا تایلند می‌شوند و در این رقابت‌ها تیم‌های قرقیزستان، هند، کویت، سنگاپور، تایلند، امارات و مالزی حضور دارند. حتما تیم ایران در این مسابقات قدرتمند ظاهر می‌شود. زیرا این تیم با نتایجی که در گذشته کسب کرد نشان داد که شانس جدی کسب مدال است. الان فرزاد هوشیدری سرمربیگری این تیم را بر عهده دارد و مربی تیم اعظم ثنایی است. همچنین دیوید میناری نیز بزرگ‌ترین مربی توسعه تکنیک‌های فردی را به ایران آوردیم و الان در تیم ملی در حال آموزش به هاکی‌بازان است.

رئیس انجمن هاکی روی یخ اضافه کرد: آمادگی جسمانی و هماهنگی تیم بسیار خوب است و باید هشت نفر از تیم حذف شوند. همه بازیکنان، کیفیت بالایی دارند و نمی‌دانیم کدام یک از این هشت نفر باید حذف شوند. در این سه سال گذشته مجموعه ایرانمال و پیست آیس‌باکس کاملا در اختیار هاکی روی یخ بوده است و خیلی‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی بدون هیچ حقوق و دستمزدی در حال همکاری با تیم هستند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های هتل، غذا و رفت و آمد را فدراسیون جهانی پرداخت می‌کند. چالش جدی برای تهیه پول بلیت و ویزا داریم و حداقل یک و نیم میلیارد هزینه آن است. از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون اسکی هنوز کمکی دریافت نکردیم، اما قول دادند که به ما کمک می‌کنند. این دختران از استان‌ها و طبقه‌های اجتماعی مختلف و کم برخوردار جمع شده‌اند. احتمال اینکه این دختران پرچم ایران را در هاکی روی یخ قاره کهن که نماد مدرنیته در ورش‌های دنیا و زمستانی است، به اهتزاز دربیاورند، زیاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha