نماینده مجلس: بانک‌ها مکلفند بخشی از منابع خود را به تولید اختصاص دهند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک‌ها باید بر اساس تکالیف قانونی ۴۰ درصد منابع خود را به تولید و اشتغال اختصاص دهند.

«سیدجواد حسینی کیا» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب امسال را سال " مهار تورم و رشد تولید" نام گذاری کردند که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و قوا می بایست به وظیفه خود در قبال تحقق شعار سال که خواست عمومی مردم ایران نیز هست، عمل کنند.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس یازدهم با بیان این که مهار تورم در جامعه یک خواست دیرینه مردم ایران به منظور حفظ قدرت خرید و توان معیشتی آنان است و این مطالبه به طور پی در پی از مسؤولان مختلف مطرح شده است، خاطرنشان کرد: برای رشد تولید باید موانع برداشته شده و دولت از خود شروع کند.

وی افزود: در این راستا وزارتخانه‌های نیرو و نفت باید از قطع برق و گاز واحدهای تولیدی صرفه نظر کرده و کسری خود را با احداث نیروگاه و پالایشگاه جبران کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: به تولید دانش بنیان باید اهتمام ویژه ای صورت گرفته و صدور مجوزها با سهولت در اسرع وقت انجام شود. در مبارزه با قاچاق کالا جدی تر برخورد شود، این اقدامات می‌تواند به رشد تولید کمک کرده و فرمایش مقام معظم رهبری محقق گردد.

وی با تاکید بر اینکه برای مهار تورم نیازمند اهتمام جدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم که در هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال گامی بلند و جدی بردارد اظهار کرد: عدم آقایی دلار و ارز خارجی و تقویت ریال رسالت دیگر بانک مرکزی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود با مسئولان نظام بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha