۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85076951
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تحول در عرصه فرهنگ و هنر کردستان

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85076951
تحول در عرصه فرهنگ و هنر کردستان

سنندج- ایرنا- فعال فرهنگی و استاد دانشگاه در کردستان گفت: حوزه فرهنگ و هنر استان کردستان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد در طول یکسال گذشته تحول و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

سید سعید مناجاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه فرهنگ و هنر، به بیان برخی از این اقدامات اشاره و اظهار کرد: برگزاری نشست‌های عمومی با اقشار تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و آشنایی با دغدغه هنرمندان، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان قرآنی و حضور در شهرستان های تابعه استان با اولویت دیدار با هیات رییسه شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان و اصحاب فرهنگ و هنر از جمله این اقدامات است.

وی تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی در نقاط کم برخوردار استان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال آفرین در حوزه فرهنگ و هنر برای ۵۴۰ نفر متقاضی جذب شد.

این فعال فرهنگی، تلاش برای تدوین سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تاکید بر تحقق جریان شفاف اطلاع رسانی با تکیه بر قانون، مقابله با فرهنگ اسراف در هزینه کرد های فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه اعلام کرد.

مناجاتی یادآور شد: جذب ۴۷ میلیارد ریال اعتبار مضاعف موضوع تبصره ۱۴ قانون بودجه۱۴۰۱، جذب ۱۵۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل تماشاخانه‌های استان و هنرستان دخترانه هنرهای زیبا و جذب اعتبار برای تکمیل و تجهیز ساخت تالار مرکزی سنندج از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی همچنین تلاش برای بهره مندی و جذب مضاعف متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر، تمرکز بر تحقق عملی اقتصاد هنر و راهکارهای تقویت آن، تعامل مناسب با بزرگان طریقت قادریه، تلاش برای تحقق ضابطه مند روابط فرهنگی-هنری برون مرزی از جمله اقلیم کردستان عراق را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در راستای توسعه فرهنگی استان انجام شده است.

این استاد دانشگاه و فعال فرهنگی اظهار کرد: رصد محتوای تولید شده فضای مجازی استان با تشکیل کارگروه تخصصی، تلاش برای پاسداشت فرهنگ و آیین نوروز با ابزار هنر، تلاش مضاعف برای معرفی سنندج به عنوان مرکز فرهنگی شوافع جهان اسلام و انجام مقدمات برگزاری دومین هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق از دیگر اقداماتی است که سال قبل انجام شد.

مناجاتی انعکاس مطالبات کلان فرهنگی-هنری استان به نمایندگان مردم در خانه ملت، تلاش برای به حداقل رساندن دغدغه‌های معیشتی ماموستایان از طریق شوراهای مادر ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی با راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha