۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85076981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بورل از محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی خودداری کرد

تهران-ایرنا- جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) نه تنها حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و ‌علیه فلسطینیان را محکوم نکرد بلکه گفت: تل آویو حق دارد از خود دفاع کند!

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جوسپ بورل در بیانیه ای گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. در عین حال، هر پاسخی باید متناسب باشد. اتحادیه اروپا خواستار پایان فوری خشونت های جاری است. باید هر اقدامی برای جلوگیری از گسترش درگیری انجام شود.

بورل همچنین تشدید خشونت ها بین صهیونیست ها و فلسطینی ها را محکوم کرد و از همه طرف ها خواست در تعطیلات مذهبی جاری خویشتنداری کرده و آرامش را ترویج کنند.

تنش بین فلسطینی ها و صهیونیست ها به دنبال کشته شدن یک گردشگر ایتالیایی و زخمی شدن ۵ نفر دیگر در روز جمعه در حمله به یک خودرو در تل آویو تشدید شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند، از تشدید تنش اجتناب کنند و به گسترش آرامش در تعطیلات مذهبی جاری کمک کنند.

به گزارش ایرنا، نظامیان صهیونیست طی ایام ماه مبارک رمضان به صورت همه روزه به مسجدالاقصی یورش می‌برند و به آزار و اذیت نمازگزاران و معتکفان فلسطینی می‌پردازند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب بصورت گسترده نوار غزه به ویژه جنوب آن را به بهانه شلیک موشک از خاک لبنان که مسئولیت آن را متوجه حماس کردند، این باریکه را بمباران کردند.

به دنبال بمباران نوار غزه، گروه‌های فلسطینی نیز دست بسته نبوده و ضمن مقابله پدافنی با جنگنده‌های اسرائیلی، شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف راکت قرار دادند.

دهها تن از اشغالگران شهرک نشین در سرزمین های فلسطینی، روز پنجشنبه زیر چتر حمایت نیروهای امنیتی اسرائیل وارد بخش های مختلف مسجد الاقصی شدند.

کرانه باختری رود اردن بویژه در طول ماه‌های اخیر شاهد حملات مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در پاسخ به جنایات آنها علیه ملت فلسطین بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha