۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85077052
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تعداد متقاضیان طرح مسکن ملی در استان اردبیل به  ۱۰۷ هزار نفر رسید

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از آغاز ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن تاکنون،۱۰۷ هزار نفر در استان اردبیل ثبت نام کرده‌اند.

محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از این تعداد، درخواست ۳۷ هزار و ۱۸۰ نفر از متقاضیان نهایی شده است، اظهار کرد: هم اکنون مراحل ثبت نام در کلیه شهرستان‌های استان ادامه دارد و امکان ثبت اطلاعات برای متقاضیان هم مهیا است.

وی افزود : سهم یک ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد و در برنامه چهار ساله ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد تعیین شده که امیدواریم این برنامه‌ها در زمان مقرر تحقق داشته باشد.

حیدری با اشاره به واریز آورده اولیه متقاضیان مسکن گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۸ نفر آورده اولیه به میزان ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تعداد متقاضیان تخصیص طرح مسکن ملی در استان و تعداد واحد دارای قرارداد ساخت را هفت هزار و ۸۵ واحد اعلام کرد و گفت: تعداد واحدهای دارای قرارداد مشارکت با بانک‌ها در استان پنج هزار و ۳۳۵ واحد برآورد شده است.

وی همچنین درباره طرح خودمالکی هم گفت: تاکنون ۹ هزار و ۸۶۳ واحد در قالب چهار هزار و ۸۰۴ طرح برای دریافت تسهیلات خودمالکی در بانک‌های عامل ثبت درخواست شده که از این تعداد سه هزار و ۱۹۷ واحد در قالب ۸۴۸ طرح منجر به عقد قرارداد با بانک شده است.

حیدری اضافه کرد: پنج بانک عامل در پرداخت این تسهیلات مشارکت دارند و تعداد انعقاد قرارداد این بانکها به سه هزار و ۱۹۷ واحد در سال گذشته رسید.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل۳۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha