جعفر امیری پریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح بازرسی عیدانه از اصناف برای شناسایی و جمع آوری کالاهای غیراستاندارد و احقاق حقوق مردم به مدت یک ماه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در همدان اجرا شد.
وی ادامه داد: ۱۵ مورد از هتلها و هتل آپارتمان ها، ۷۱ مورد از مراکز پذیرایی و رستورانها، ۱۰ مورد از مراکز اقامتی بین راهی، ۱۹ مورد از میادین میوه و تره بار، ۱۳ مورد از خدمات قالیشویی، ۲ مورد از ایستگاههای قطار، یک مورد از فرودگاه، پنج مورد از پایانههای مسافربری، ۳۵ مورد از مراکز فروش شیرینی و آجیل، ۷۳ مورد از فروشگاه های زنجیرهای در ایام عید بازرسی شد.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح عیدانه در این استان افزود: مراکز خدمات دهی توسط بازرسان این اداره ارزیابی شدند و نتایج این ارزیابیها پس از جمع بندی برای حصول به نتیجه مطلوب به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طرح عیدانه علاوه بر گشتهای نظارتی استاندارد با همکاری اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نمایندگان هتل داران و اتحادیه های مربوطه برگزار شده است.
امیری پریان با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات گردشگری در همدان افزود: سال گذشته همدان به عنوان آزمونه (پایلوت) استانداردسازی خدمات گردشگری انتخاب شد و این موضوع حساسیت مجموعه را در نظارت صحیح طرح عیدانه دوچندان کرد.
وی، اجرای طرح عیدانه را در راستای تحقق ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و استانداردسازی خدمات اعلام کرد و اظهار داشت: طبق ماده ۱۷ این قانون سازمان موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تایید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصل را برای اطلاع عموم و مراجع ذیربط اعلام کند.
مدیرکل استاندارد استان همدان یادآور شد: ستاد پایش کیفیت و کمیت به منظور کنترل کیفی و مقابله با هرگونه کم فروشی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در اسفند ماه سال گذشته راه اندازی شد و پرونده متخلفان نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.
امیری پریان، رصد کمفروشی و نظارت بر آن را مهمترین اولویت کاری این سازمان در دولت مردمی سیزدهم برشمرد و افزود: طبق تاکیدات رئیس جمهور این سازمان موظف است بدون کمترین ملاحظه و مسامحهای از کمفروشی رسمی و تولید یا توزیع کالای بیکیفیت و غیراستاندارد در کشور جلوگیری کند.
وی اظهار داشت: سامانه ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است و شکایت های مردمی در این سامانه ثبت و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.
نظر شما