افتتاحیه‌های متعدد شبکه مترو تهران در فصل بهار ۱۴۰۲

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: روند تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده در خطوط هفت‌گانه شبکه مترو تهران و رفع نواقص برخی ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری، در سال ۱۴۰۲ همچنان استمرار خواهد یافت و در بهار امسال نیز چند ایستگاه افتتاح خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محسن هرمزی در توضیح برنامه‌های فصل بهار افزود: به موجب پیگیری‌های صورت گرفته و تداوم عملیات اجرایی طرح‌های مختلف و متعدد شرکت مترو، بهار امسال شاهد بهره‌برداری از نخستین ایستگاه بخش توسعه غربی خط چهار به نام ایستگاه علامه جعفری خواهیم‌ بود.

وی تاکید کرد: همچنین ایستگاه میدان کتاب به عنوان آخرین ایستگاه منتهی‌الیه شمالی خط هفت نیز از نیمه نخست سال جاری افتتاح خواهد شد. از طرفی اگر دولت بتواند تعهدات خود در زمینه تامین منابع مالی پروژه خط مترو پرند را در موعد مقرر عملیاتی کند، می‌توانیم ایستگاه مترو این شهر و ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی آن را در نخستین روزهای خردادماه تقدیم مردم کنیم.

هرمزی در ادامه به بهره‌برداری از چند ورودی جدید در خطوط ۶ و ۷ اشاره کرد و افزود: در زمینه رفع نواقص ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری، غیر از تکمیل و افتتاح چند ورودی دوم، فرآیند راه‌اندازی تعداد آسانسورهای بیشتر، نصب تجهیزات باقی مانده تهویه هوا، هواکش‌های میان تونلی و هواسازهای ایستگاهی، بهره‌برداری از پست برق جنوبی خط ۶ (پست کیانشهر) و ادامه عملیات عمرانی پایانه‌های آزادگان، فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز، پایانه دولت‌آباد و آغاز تجهیز کارگاه پایانه تختی را پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: انتظار داریم طرح‌های توسعه جنوبی خط ۶ و توسعه شرقی خط چهار نیز اهداف نشانه‌گذاری شده در برنامه زمان‌بندی اقدامات بهار سال ۱۴۰۲ را محقق سازند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران، اخذ استانداردهای نهایی برای تولید انبوه قطار ملی مترو با عمق داخلی‌سازی ۸۵ درصد و همچنین آغاز عملیات حفاری فاز نخست خط ۱۰ مترو در بخش غربی آن را از جمله برنامه‌های سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به اهتمام ویژه مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی در سال جاری و اختصاص اعتبارات و بودجه لازم، روند افتتاحیه‌های شبکه مترو تهران در کل طول سال جاری به شکلی قابل قبول تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha