حافظان قرآن در نیجریه یک جلد کلام الهی را با دست می‌نویسند

تهران- ایرنا- کارشناس قرآنی و دانشجوی دکترای کلام در موسسه آموزشی امام خمینی(ره) قم می‌گوید در کشورش افرادی که حافظ کل قرآن کریم می‌شوند رسم است آن را از حفظ و با دست می‌نویسند.

عبدالله بلو در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ‌گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش این نمایشگاه در توسعه دیپلماسی قرآنی اظهار داشت: هنرمندان و کارشناسان از کشورهای مختلف در نمایشگاه قرآن حضور دارند و این باعث تبادل تجارب می‌شود. همانگونه که ما تجارب خود در زمینه آموزش قرآن در نیجریه را به نمایشگاه آورده‌ایم نمایندگان دیگر کشورها هم آثار و دستاوردهای خود در زمینه ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی را عرضه می‌کنند.

وی که از یک دهه پیش به ایران آمده و هم‌اینک در رشته کلام در مقطع دکترا در موسسه آموزش عالی قم مشغول به تحصیل است، می‌گوید: در کشورم نیجریه در ابتدا به کودکان و نوجوانان و دیگر افراد علاقمند به یادگیری قرآن، سوره‌های کوچک آموزش داده می‌شود که این کار با نوشتن لغات و جملات بر روی یک قطعه چوبی صورت می‌گیرد.

حافظان قرآن در نیجریه یک جلد کلام الهی را با دست می‌نویسند

این کارشناس قرآنی از نیجریه گفت: پس از آموزش سوره‌های کوچک، افراد شروع به نوشتن قرآن می‌کنند که این کار به وسیله مرکب و قلم بر روی این قطعه چوبی انجام می‌شود.

وی افزود: در پایان، افرادی که حافظ کل قرآن می‌شوند تشویق می شوند کلام الهی را با دست و از حفظ بنویسند تا به شکل کتابی درآورده شود.

قرآن نقطه وحدت است

عبدالله بلو همچنین گفت: قرآن نقطه وحدت است و همه مسلمانان به این کتاب و کلام الهی افتخار می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسلمانان با وجود تنوع فرهنگی به یک کتاب افتخار می‌کنند و آن کلام خداوند است.

وی افزود: قرآن نقطه‌ اشتراکی است که موجب وحدت مسلمانان می‌شود. این کتاب نماد یکصدایی مسلمانان است که به مدد و یاری این کتاب الهی مسلمانان قوی‌تر خواهند شد.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha