۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۴۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85077445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتانیاهو خواستار گفت وگو با رهبران اپوزیسیون شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۴۲
کد خبر: 85077445
نتانیاهو خواستار گفت وگو با رهبران اپوزیسیون شد

تهران-ایرنا- اعتراضات هفتگی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عملیات موشکی مقاومت ، سرانجام بی بی را تسلیم و دست کمک به سوی رهبران اپوزیسیون دراز کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد نتانیاهو ، یائیر لاپید رهبر جریان اپوزیسیون را برای نشست و ارزیابی اوضاع امنیتی دعوت به گفت وگو کرده است.

این درخواست درحالی رخ می دهد که سرزمین های اشغالی شامگاه شنبه نیز به روال گذشته صحنه تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو بود و ساکنان سرزمین های اشغالی برای چهاردهمین هفته متوالی به خیابان ها آمدند و علیه طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی که آنها از آن به کودتای بی بی و کابینه آن نام می برند، اعتراض کردند.

پایگاه خبری عبری زبان واللا تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات ضددولتی امشب در تل آویو را بیش از ۱۴۵ هزار نفر اعلام کرد.
شهرک‌نشینان معترض بار دیگر مخالفت خود را با تعلیق فرآیند تصویب طرح تغییرات قضایی اعلام کرده و خواستار توقف کامل این طرح شدند.

معترضان می‌گویند طرح تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را تعویق بیندازد.

اپوزیسیون معتقد است که این طرح به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل بین قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha