بصیرت مهمترین وجه تمایز ملت ایران در برابر جبهه باطل است

بیرجند - ایرنا - رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: ملت ایران در دوران‌ مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مقاومت در جبهه سوریه، بصیرت و امام شناسی خود را ثابت کرد که مهمترین وجه تمایز آنها در برابر جبهه باطل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام مهدی طائب شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت "مرتضی بصیری‌ پور" اولین شهید مدافع حرم استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و جمعی از مدیران و شهروندان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: شهید بصیری پور نمونه‌ای از بصیرت ملت ایران است که در مقابل باطل ایستاد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات بدر در صدر اسلام افزود: این اولین عملیات بزرگی است که پیامبر اکرم (ص) در برابر مشرکان انجام داد و در مدینه که حداقل ۲۰ هزار جمعیت داشت فراخوان نیرو داد اما بیش از ۱۸۰ نفر لبیک نگفتند.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار اظهار داشت: اینکه امام خمینی (ره) از ملت ایران تعریف کرد به دلیل ۲ ویژگی بود که هم بصیر هستند و هم ایمان به حجت الهی دارند که اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: اگر در عملیات بدر هم به فرمان پیامبر (ص) گوش می‌دادند جنگ احد و خندقی پیش نمی‌آمد و شرکی باقی نمی‌ماند اما اسیر شدن عده ای موجب شد که همچنان شرک ادامه پیدا کند و با غائله یهود به هم بپیوندد که جنگ‌های زیادی بعد از آن بر اسلام تحمیل شد و اینها ناشی از بی بصیرتی مردم در بدر بود.

حجت الاسلام طائب عنوان کرد: مردم ایران در زمان جنگ علیه عراق بصیرتشان را به منصه ظهور گذاشتند و هیچگاه به آمار شهدا توجه نمی‌کردند بلکه گوش به فرمان امام بودند.

وی یادآور شد: زمانی شعار کنترل موالید داده می‌شد و عده ای هم اعتقاد داشتند جنگ، معادله جمعیتی کشور را به هم می زند که اینها نشان از بی بصیرتی داشت.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: در اولین سرشماری بعد از جنگ، جمعیت مردان یک میلیون نفر از زنان بیشتر بود و ۱۰ سال بعد نیز آمار به همین شکل نمایان شد.

وی افزود: امام راحل نماد ذکر الهی روی زمین بود که مردم به او اطمینان قلب پیدا می‌کردند و شهید بصیری پور هم نمونه ای از همین مردم است.

حجت الاسلام طائب عنوان کرد: در جنگ سوریه هم عده ای همین باورها را داشتند و می‌گفتند که جمعیت ایران با مشارکت در این جنگ به خطر می افتد اما مقام معظم رهبری خطاب به سردار شهید قاسم سلیمانی فرمودند که سوریه، تراز انقلاب اسلامی است و باید در آن جبهه مقاومت کرد.

وی یادآور شد: بسیاری از سیاستمداران معتقد بودند که سوریه باتلاق است و اگر کسی پای خود را در آنجا بگذارد نابود می شود اما مردم گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بودند و امثال شهید بصیری پور رفتند و ثابت کردند که سوریه تراز انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به دلایلی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، عنوان کرد: بصیرت همین مردم موجب پیروزی اسلام و انقلاب در جنگ تحمیلی هشت ساله و جنگ سوریه شد.

وی اظهار داشت: ایمانی که بشار اسد به رهبری ایران داشت موجب پیروزی او در مقابل کشورهای جهان عرب شد.

حجت الاسلام طائب گفت: امروز عده ای می گویند که چرا از دامن آمریکا بیرون آمده و به دامن روسیه و چین می روید اما نمی دانند این ملت بصیر هستند و در زمان خود طرف مقابلشان را می شناسند و می دانند که چین جایگزین آمریکا می‌شود.

وی افزود: قرآن همواره به مسلمانان هشدار داده است که یهودیان از اسلام دور اما نصرانی ها به دین ما نزدیکتر هستند زیرا اینها اهل استکبار و مدعی مدیریت جهان نیستند.

طائب با تاکید بر اینکه امام (ره) از همان ابتدا استکبار آمریکا را گوشزد می کرد، ادامه داد: چین استکبار ندارد و برای مدیریت جمعیت یک میلیاردی خود نیازمند تعامل با کشورهای دیگر است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار افزود: خداوند متعال به دلیل مقاومت، ایمان و عمل صالح مردم شرایطی ایجاد کرده و امید است حج بی وهابیت نصیب همه شود.

وی گفت: اینکه در عربستان یک قاری ایرانی نمره یک گرفته از نتایج خون حاج قاسم و امثال شهید بصیری پور است.

در این مراسم با حضور استاندار و فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از تمبر یادبود شهید مدافع حرم "مرتضی بصیری پور" رونمایی شد.

شهید مرتضی بصیری‌ پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی است که بیستم فروردین سال ۱۳۹۷ در سوریه به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha