۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۳۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85077456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت و گوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع آمریکا

تهران-ایرنا- یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا درخصوص تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی تلفنی گفت و گو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، براساس گزارش دفتر وزیر جنگ صهیونیست ها، وی در این گفت وگوی تلفنی آستین را در جریان اوضاع امنیتی جاری در اراضی اشغالی و تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات محور مقاومت علیه این رژیم قرار داده است.

وزیر دفاع آمریکا نیز در این تماس تلفنی با گالانت اعلام کرد که از امنیت اسرائیل حمایت می کنیم و از تل آویو می خواهیم که اقداماتی که موجب تشدید تنش می شود، پرهیز کنند.

گالانت همچنین گفت که وی در این تماس تلفنی آستین را در جریان حملات اخیر و شلیک موشک از لبنان و غزه قرار داده است.

گفت وگوی گالانت و آستین همزمان با آن رخ می‌دهد که دولتمردان کاخ سفید حمایت خود را از هرگونه حمله اسرائیل به لبنان و غزه اعلام کردند.

در همین راستا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه شب (۱۷ فروردین ماه) و در پی دفاع نیروهای مقاومت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، در حمایت از این رژیم و محکومیت  دفاع گروه‌های مقاومت گفت: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و ما پرتاب راکت از لبنان و غزه را محکوم می کنیم.

این مقام آمریکایی اذعان کرد: تعهد ما به امنیت اسرائیل قاطع است و ما حق مشروع اسرائیل برای دفاع از خود در برابر هر گونه تجاوز را به رسمیت می شناسیم.

ده‌ها موشک بعد از ظهر پنجشنبه (۱۷ فروردین ماه) از خاک لبنان شهرک‌ها و شهرهای مرزی در شمال و غرب جلیل را شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

به دنبال این حملات، آژیرهای خطر در شهرک‌های «شلومی» و «نهاریا» و چند شهرک دیگر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد، برخی مناطق سرزمین‌های اشغالی از جمله سواحل «نهاریا» را تخلیه و از شهرک‌نشینان ساکن مناطق نزدیک به مرزهای لبنان خواسته شد به پناهگاه‌ها بروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha