۵۵ درصد شیر اهدایی به بانک شیر مادر مشهد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: میزان شیر اهدایی از سوی مادران شیرده به بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سالهای اخیر حدود ۵۵ درصد افزایش یافته است.

دکتر ناهید صاحبدل فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان شیرهای اهدایی به بانک شیر مادر مشهد، ۸۳۳ لیتر بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۲۸۹ لیتر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۴۰ نوزاد در بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغذیه شده‌اند که در این مدت ۶۳ مادر، شیر خود را اهدا کرده‌اند.

رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: سال ۱۴۰۰، ۵۰ مادر در زمینه اهدای شیر با این مرکز مشارکت کرده اند و شیرهای اهدایی در این سال به مصرف ۳۹۷ نوزاد رسیده است.

صاحبدل فر افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۵۰ لیتر شیر به زاهدان ارسال شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس بانک شیر مشهد، شیر مورد نیاز نوزادان سرپایی و بستری در بخش‌های نوزدان و ان. آی. سی. یو بیمارستان‌های حضرت ام‌البنین(س)، اکبر، قائم(عج)، امام رضا(ع)، سینا، شهید هاشمی‌نژاد، ۱۷ شهریور، امام زمان(عج)، ۲۲ بهمن و موسی بن جعفر(ع) مشهد تامین شده است.

رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: از آغاز فعالیت این مرکز تاکنون ۲۶۰ مادر در امر اهدای شیر مشارکت داشته اند و ۲ هزار و ۸۱۷ لیتر شیر به این مرکز اهدا کرده اند.

صاحبدل فر افزود: تاکنون هزار و ۴۳۱ نوزاد نارس و نیازمند شیر در مشهد زیر پوشش این مرکز قرار گرفته‌ و با شیرهای اهدایی تغذیه شده‌اند.

وی عنوان کرد: جمع‌آوری شیرهای مازاد مادران شیرده، پاستوریزه کردن این شیرها و در نهایت رساندن این شیرهای اهدایی به مصرف نوزادان نارس و محروم، از خدمات بانک شیر مشهد به شمار می‌رود.

رییس بیمارستان ام البنین(س) مشهد گفت: مدت ماندگاری شیر پاستوریزه در دمای منهای ۲۰ درجه فریزرهای صنعتی بانک شیر، ۶ ماه است.

صاحبدل فر افزود: بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این بیمارستان قرار دارد و ساعات کاری آن از ۷:۳۰ تا ۱۴ است که مادران می‌توانند در این ساعات برای اهدای شیر و مشارکت در این امر خداپسندانه مراجعه کنند.

بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از مردادماه سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده چهارمین بانک شیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha