پرداخت  ۹ هزار وام ارزان قیمت، ساخت مسکن روستایی را در گلستان رونق می‌دهد

گرگان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: با اختصاص ۹ هزار و ۵۰۹ فقره تسهیلات ارزان قیمت، ساخت مسکن روستایی در مناطق گوناگون استان امسال رونق خواهد گرفت.

سیدمحمد حسینی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از این تعداد، ۶ هزار و ۲۰۷ فقره وام ۲ میلیارد ریالی برای ساخت و ۲ هزار و ۶۵۰ فقره وام یک میلیارد ریالی در قالب متمم ساخت است.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۳ درصد متقاضیان واجد شرایط دریافت این تسهیلات، به بانک‌های عامل معرفی شدندکه مطابق گزارش دریافتی ۶۸ درصد افراد واجد شرایط موفق به عقد قرارداد دریافت وام شدند.

حسینی یادآور شد: سهمیه گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی، ساخت سالانه 7 هزار خانه است اما به دلیل فراهم بودن شرایط، بیشتر از سهمیه، اعتبار ارزان قیمت جذب شد.

طرح نهضت ملی مسکن از سال قبل آغاز شده که مطابق گزارش اداره کل بنیاد مسکن گلستان، سهمیه در نظر گرفته شده برای این استان ساخت ۲۸ هزار واحد در مناطق روستایی طی چهار سال است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به این که تمام ساخت و سازهای روستایی از سوی کارشناسان خبره عضو نظام فنی و مهندسی روستایی طراحی و نظارت می‌شود، گفت: ۲۱۰ ناظر فنی و ۹۵ دفتر فنی و مهندسی ساخت و سازهای روستایی در این استان فعالیت دارند.

براساس گزارش این اداره کل، ۱۲۸ هزار خانه روستایی ناایمن در گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ وجود دارد که این آمار طی چهار سال اخیر بیش از ۲۳.۵ درصد کاهش یافته و به زیر ۱۰۰ هزار واحد رسیده است.

خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گلستان برای ساخت مسکن از جمله مقاوم سازی در ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی ارایه می شود.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، روستایی بوده و این استان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد.

بنیاد مسکن گلستان از ظرفیت ساخت سالانه ۱۰ هزار خانه برخوردار است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha