۳۱۵ نفر عضو تعاونی اصحاب رسانه خراسان رضوی هستند

مشهد-ایرنا- مدیر عامل تعاونی اصحاب رسانه خراسان رضوی گفت: از زمان آغاز عضوگیری این تعاونی در اسفند پارسال، تاکنون ۳۱۵ نفر از اهالی رسانه عضو این تعاونی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی نوریان روز یکشنبه به همراه معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با هدف تجلیل از پیشکسوتان رسانه، در منازل و محل کار سه پیشکسوت رسانه خراسان رضوی شامل "حسین غزالی، بهروز محسنی و سید جلال فیاضی" حضور یافت.

وی بیان کرد: در این دیدار به بیان اهداف و برنامه های این مجموعه پرداخت و گفت: هدف از تشکیل تعاونی اصحاب رسانه، توجه به نیاز و خلاهایی است که در پذیرش تشکلهای صنفی برای مجموعه همکاران رسانه ای شکل گرفت که اکنون وارد سومین سال فعالیت خود می شود.

مدیر عامل تعاونی اصحاب رسانه خراسان رضوی اظهار داشت: با تکمیل زیرساختهای تعاونی اصحاب رسانه، از ۱۷ اسفند پارسال موضوع عضوگیری در این تعاونی آغاز شد که تاکنون ۳۱۵ نفر عضو این تعاونی شدند که عضویت حدود ۱۰۰ نفر از آنان تایید شده است.

نوریان کم توجهی به پیشکسوتان و استفاده نکردن از تجربه آنان را غفلت و خسران دانست و افزود: در دوره های قبلی مدیریت خانه مطبوعات و رسانه های استان طرح تجلیل از بازنشستگان پیشنهاد و اجرا شد که اجرای آن چند سال هم ادامه داشت اما با شیوع کرونا این موضوع کمرنگ و به تدریج فراموش شد.

رضا زحمتکش، رییس هیات مدیره تعاونی اصحاب رسانه خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: تعاونی اصحاب رسانه با توجه به نیاز و خلاها در پذیرش تشکل های صنفی برای مجموعه همکاران رسانه ای شکل گرفت و از بزرگان و پیشکسوتان رسانه استان می خواهیم تعاونی اصحاب رسانه را به لحاظ فکری و تجربیاتی یاری دهند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این دیدار ضمن تبریک سال جدید، ملاقات با پیشکسوتان رسانه استان را ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرحها از سوی اهالی رسانه تداوم داشته باشد.

جلیل سروری با تاکید بر لزوم توجه و اهمیت دادن به پیشکسوتانی که سالهای زیادی از عمرشان را صرف فعالیت رسانه ای کرده اند، افزود: باید از تجربیات این گنجینه های ارزشمند بهره برد و آنان را به نسل جوان و علاقمند حوزه رسانه منتقل کرد.

وی اظهار داشت: خاطرات ارزشمندی در ذهن پیشکسوتان رسانه در مدت دهها سال کار در مجموعه های مختلف ثبت شده است که گاه بیان می کنند اما این اسناد شفاهی باید ثبت و ضبط شود.

در پایان این دیدارها با اهدای لوحی از سه پیشکسوت رسانه مزبور در خراسان رضوی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha