۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85077739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:توهین به مقدسات شیعه و سنی گناهی نابخشودنی است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:توهین به مقدسات شیعه و سنی گناهی نابخشودنی و خواسته استعمار و دستگاه های جاسوسی انگلستان است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید سعید حسینی روز یکشنبه در دیدار با فعالان فرهنگی مهاجرین افغانستانی مقیم منطقه کاشان افزود: علمای شیعه و اهل سنت، نقش دشمن را فراموش نکنند،در انگلستان، بالن به هوا پرتاب می کنند و روی ان لعن عایشه را می نویسند و کسانی این کار را می کنند که از سرویس های جاسوسی انگلستان حمایت می شوند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فتوای صریح دادند که توهین به نمادهای اهل سنت حرام است،آنها شیعه لندنی هستند، کسانی که هم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توهین می کنند از طرف آمریکا حمایت می شوند و از اهل سنت نیستند، این ها در زمین دشمن کار می کنند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:پیامبر ص می فرماید، من به کثرت امت خودم افتخار می کنم، ما مسلمانان از شیعه واهل سنت ید واحد هستیم در مقابل دشمن، رهبر انقلاب، رهبر همه مسلمانان و رهبر آزادی خوهان جهان است.

حجت الاسلام حسینی گفت: عالم بزرگ شوروی آنزمان، در دیدار با سفیر ایران گفت، چرا به امام خمینی(ره) می گویید، رهبر مسلمانان،باید ایشان را رهبرخداپرستان و موحدان عالم خطاب کنید،قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کلیساهای ما وضعیت بسیار نامطلوبی داشت به گونه ای که نمی توانستیم آداب خود را انجام بدهیم اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، ما مسیحیان هم ازادی پیدا کرده ایم.

امام جمعه کاشان گفت:مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر توجه به علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی تاکید دارند.

حجت الاسلام حسینی افزود: یک مسلمان چه شیعه یا سنی باید متخصص باشد، به تحصیلات عالی فرزندان خود اهمیت بدهید، توصیه دوم معظم له اخلاق است و نگرانی هایی امروز وجود دارد و توصیه به سبک زندگی دینی هم از دیگر تاکیدات ایشان است.

وی خطاب به فعالان فرهنگی افغانستانی مقیم کاشان تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک سند بالادستی برای تمام منطقه و ملت خودتان در نظر بگیرید که باعث ارتقای مادی و معنوی می شود، از حق شناسی شما در سخنانتان نسبت به نظام اسلامی تشکر می کنم و در حد مقدورات در خدمت پیشنهادات شما هستیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha