۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85077743
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

زمینه تکثیر جانوران نادر در پارک چمران کرج فراهم شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85077743
زمینه تکثیر جانوران نادر در پارک چمران کرج فراهم شد

کرج – ایرنا- مسوول مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج با اشاره به تخم گذاری مار پیتون برای نخستین بار در این مجموعه اعلام کرد: زمینه تکثیر برخی جانوران نادر در پارک شهید چمران کرج فراهم شده است.

شیردل نوری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود سه ماه پیش متولد شدن اولین توله شیر سفید آفریقایی با نام سانا در مجموعه باغ وحش پارک شهید چمران کرج گام موثری برای زادآوری جانوران در این مجموعه به شمار رفت .

وی ادامه داد: اکنون نیز یک مار پیتون که حدود یک ماه و نیم پیش از مرکز باغ وحش استان قزوین به کرج منتقل شد در باغ وحش کرج تخم گذاری کرده است.

نوری گفت: این مار هر بار بین ۳۰ تا ۶۰ تخم می گذارد که تخم های آن برای تکثیر به دستگاه مخصوص انتقال داده شد و ۲ ماه طول می کشد تا نوزدان مار پیتون از تخم ها خارج شوند.
شیردل به سایر گونه های جانوری موجود در این پارک اشاره کرد و گفت: اکنون در حیات وحش پارک چندین گونه مارمولک ، مار، شیرسفید،‌ شیر معمولی آفریقایی ، اسب فلابلا (‌کوچکترین نژاد اسب) ، میمون و روباه ، ‌انواع پرندگان مانند طاوس ، ‌قرقاول، بزرگترین نژاد جوجه تیغی از نژاد تشی (بزرگترین نژاد جوجه تیغی ) نگهداری می شوند.

وی افزود: یکی از کارهایی که در این مجموعه انجام می شود درمان حیات وحش آسیب دیده و برگرداندن آن ها به زیستگاه های طبیعی است.

سانا در اوج سلامتی

نوری به آخرین وضعیت سانا توله شیر متولد شده پارک شهید چمران کرج اشار کرد و گفت: این توله شیر بهترین وضعیت سلامتی را دارد .

زمینه تکثیر جانوران نادر در پارک چمران کرج فراهم شد

مسوول مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج گفت: سانا برای دریافت آخرین واکسن خود به سافاری (محل نگهداری ویژه برای ارتقای سلامتی ) انتقال یافته است که پس از طی شدن دوره واکسیناسیون به مجموعه پارک انتقال می یابد.

وی بیان کرد: این توله شیر سفید آفریقایی پس از طی شدن دوره واکسیناسیون و مراقبت ویژه برای مدت ۱۰ میزبان تماشاگران در پارک شهید چمران خواهد بود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha