۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85077907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه مدارس شنا، راهکار ارتقای این رشته در اصفهان است

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85077907
توسعه مدارس شنا، راهکار ارتقای این رشته در اصفهان است

اصفهان - ایرنا - رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان گفت: توسعه مدارس شنا بویژه برای سنین پایه در سالجاری، راهکار مناسبی برای ارتقای این رشته در استان است.

پیمان گرامی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس امسال قصد داریم ۶۵ مرحله رقابت و دوره مسابقاتی در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو برای پسران و دختران و شنای هنری مُختص بانوان برگزار کنیم.

وی به ضرورت استعدادیابی به منظور شناخت نفرات جدید و تقویت تیم‌های منطقه‌ای و استانی اشاره و تصریح کرد: این نفرات پس از حمایت و پرورش لازم می‌توانند در افتخارآفرینی برای استان و کشور سهیم باشند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان با بیان ضرورت همکاری سایر نهادها برای توسعه ورزش خاطرنشان کرد: بویژه شهرداری از حیث برخورداری از زیرساخت و آموزش و پرورش از نظر چهره‌های مُستعد دارای سنین کم، نقش کلیدی در این باره دارند.

گرامی اضافه کرد: در روزهای گذشته و همزمان با ماه رمضان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قُدسیان با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری با استقبال خوب شناگران برگزار شد.

وی افزود: در مسابقات مذکور در بخش پسران ۱۸۹ شناگر در قالب ۱۲ مدرسه شنا و در بخش دختران ۱۲۳ شناگر در قالب ۱۷ مدرسه شنا حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت ۲۸ شهرستان، ۷۳ استخر، ۶۰۰ مربی و هفت هزار و ۵۰۰ ورزشکار مرتبط با شنا، شیرجه و واترپلو دارد، بالغ بر ۷۰ تا یکصد هزار نفر هم بصورت تفننی به رشته شنا می‌پردازند.

حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha